اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی دانشگاه زنجان خبر داد

برگزاری بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان و اساتید در زنجان

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی دانشگاه زنجان از برگزاری بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان و اساتید در دانشگاه زنجان خبر داد.

برگزاری بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان و اساتید در زنجان

مصطفی طاهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: مسابقات قرآن دانشجویان و اساتید هر سال در استان برگزار می‌شود و با آمار گرفته شده سالانه در حدود 60 دانشجو در این مسابقات حضور پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال با ایده به کار رفته قریب به 600 دانشجو در این مسابقات حضور دارند، افزود: مسابقات مذکور در دو بخش شفاهی و کتبی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی دانشگاه زنجان تصریح کرد: برای بخش کتبی این مسابقات موضوعاتی از قبیل قرآن و عترت، مفاهیم قرآنی، دیدگاه و سیره ائمه معصومین و قرآن‌شناسی در نظر گرفته شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه دانشجویان در بخش شفاهی نیز موضوعاتی از قبیل قرائت، ترتیل، حفظ پیوسته پنج جزء اول به رقابت می‌پردازند، افزود: همچنین حفظ پنج جزء پیوسته پایانی، حفظ 10 جزء و حفظ 20 جزء نیز از دیگر بخش‌های این مسابقات در بخش دانشجویی است.

معاون فرهنگی دانشگاه زنجان همچنین با سایر بخش‌های در نظر گرفته شده برای این مسابقات نیز اشاره کرد و گفت: یکی از بخش‌های این مسابقات پژوهشی است که در این زمینه علاقه‌مندان فرصت دارند، آثار خود را تا اردیبهشت ماه ارسال کنند و آثار باید صرفاً تالیف کتاب، مقاله‌، طراحی نرم‌افزار و وبلاگ‌نویسی باشد.

وی همچنین با اشاره به بخش نمایشنامه و داستان‌نویسی این مسابقات افزود: در این زمینه نیز دانشجویان باید داستان‌های خود را در زمینه آیات قرآنی بنویسند.

طاهری به بحث خوشنویسی در زمینه آیات قرآنی نیز اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز باید آیات قرآنی خوشنویسی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن ویژه اساتید، گفت: بخش کتبی این مسابقات برگزار شده و نفرات برتر انتخاب شده‌اند و بخش شفاهی نیز فردا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/73005/ر20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول