اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان خبر داد

جنگل‌کاری 20 هکتار از اراضی جنوب شهر زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان به کاشت 20 هکتار نهال در جنوب شهر زنجان اشاره و اضافه کرد: حفاظت از این 20 هکتار در حال حاضر بر عهده منابع طبیعی است.

جنگل‌کاری 20 هکتار از اراضی جنوب شهر زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اسکندری عصر امروز در حاشیه مراسم نهال‌کاری و در جمع خبرنگاران به آغاز هفته منابع طبیعی اشاره کرد و اظهار داشت: جشن درختکاری از امروز در سطح استان آغاز و تا پایان هفته ادامه می‌یابد.

وی به توزیع نهال در بین مردم اشاره کرد و افزود: توزیع نهال در بین کشاورزان هم از امروز آغاز می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان توزیع نهال‌های با تولید انبوه را در بین کشاورزان رایگان اعلام کرد و گفت: توزیع نهال برای دور مزارع به صورت یارانه‌ای انجام می‌شود.

وی نوع نهال در نظر گرفته شده برای توزیع در بین کشاورزان را صنوبر اعلام و تصریح کرد: 4 هزار اصله نهال طی هفته منابع طبیعی در بین کشاورزان توزیع می‌شود.

اسکندری به اجرای برنامه مشترک با ارگان‌های دیگر خبر داد و گفت: دانشگاه پیام‌نور و سپاه و اوقاف هم برنامه مشترکی با منابع طبیعی اجرا می‌کند.

وی کاشت نهال در مصلی زنجان را بر اساس برنامه طراحی شده توسط شهرداری زنجان دانست و ادامه داد: این برنامه در واقع بخشی از فضای سبز طراحی شده برای مصلی است.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان به کاشت 20 هکتار نهال در جنوب شهر زنجان اشاره و اضافه کرد: حفاظت از این 20 هکتار در حال حاضر بر عهده منابع طبیعی است.

وی از برنامه منابع طبیعی برای تحویل 20 هکتار جنگل ایجاد شده به شهرداری زنجان خبر داد و گفت: شهرداری قرار است در این منطقه تفرجگاه ایجاد کند و در اختیار شهروندان قرار دهد.

اسکندری از آماده شدن تفرجگاه جنوب زنجان از سال 93 خبر داد و گفت: این تفرجگاه برنامه توسعه‌ای هم دارد.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد قطع درختان در سطح استان زنجان گفت: استان زنجان جنگل اقتصادی ندارد.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان به حفاظتی بودن جنگل‌های استان زنجان اشاره و تصریح کرد: جنگل‌های استان زنجان فاقد ارزش اقتصادی بوده و ارزش زیست‌محیطی دارند.

انتهای پیام/73004/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول