اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با موضوع رویکردهای بین‌المللی فقه شیعه

دومین مجمع انجمن فقه و حقوق اسلامی در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن فقه و حقوق اسلامی از برگزاری دومین مجمع این انجمن با موضوع رویکردهای بین‌المللی فقه شیعه در روز شانزدهم اسفند در قم خبر داد.

دومین مجمع انجمن فقه و حقوق اسلامی در قم برگزار می‌شود

معصوم شبانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تأسیس انجمن فقه و حقوق اسلامی در سال 90 اظهار کرد: این انجمن دارای بیش از 80 عضو پیوسته و 50 عضو وابسته است.

وی خاطرنشان کرد: تقویت ارتباط عالمان و فضلای حوزه، ارتقای شأن و منزلت علمی و معنوی پژوهشگران و استادان و شناسایی استعدادها و ذخایر حوزه از جمله اهداف این انجمن است.

دبیر انجمن فقه و حقوق اسلامی بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های تخصصی موجود، تقویت و گسترش نظریه‌پردازی، پرسشگری، آزاداندیشی، نقد و مناظره مبتنی بر آموزه‌های اسلامی را از دیگر اهداف انجمن ذکر کرد.

وی عنوان داشت: زمینه‌سازی برای هماهنگی مراکز علمی با یکدیگر، انتشار کتاب‌ها و نشریات علمی، همکاری با حوزه‌های علمیه، همکاری با نهادهای اجرایی حوزوی و غیرحوزوی از دیگر اهداف انجمن فقه و حقوق اسلامی است.

شبانی یادآور شد: روش‌شناسی فقه و حقوق اسلامی، نقد اجتهادهای غیر منضبط و پاسخ به اظهارنظرهای غیرفنی در زمینه فقه و حقوق اسلامی و نظریه‌پردازی علمی در پیوند با فقه و حقوق اسلامی از دیگر اهداف و وظایف این انجمن است.

وی عقد فرزندخواندگی در اسلام، جلسات کارشناسی طرح ممیزی دانش حقوق، آسیب شناسی و سیر تحولات لایحه قانون مجازات اسلامی بخش دیات، کرسی تبیین باب ضمان نفوس در آیینه تقنین و غرر در معاملات جدید را از جمله نشست‌های انجمن فقه و حقوق اسلامی ذکر کرد.

دبیر انجمن فقه و حقوق اسلامی کاربرد مباحث اصول عملیه درحقوق، ضرورت‌های پژوهش‌های فقهی، صلاحیت بین‌المللی دادگاه‌های دولت اسلامی در دعاوی خصوصی، قلمرو جهاد در بلاد اسلامی و حق مشارکت از منظر اسلام را از دیگر نشست‌های برگزار شده این انجمن ذکر کرد.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه انجمن فقه و حقوق اسلامی با مراکز گفت: مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی، مرکز تحقیقات قوه قضاییه، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، دانشگاه پردیس قم، معاونت بین الملل حوزه، دانشگاه قم و دانشگاه مفید از جمله نهادهایی هستند که تفاهم‌نامه همکاری با آنها امضا شده است.

شبانی از برگزاری دومین مجمع عمومی سالانه انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه خبر داد و افزود: این مجمع با موضوع رویکردهای بین‌المللی فقه شیعه و با سخنرانی حجت‌الاسلام ابوالقاسم علیدوست، رئیس انجمن فقه و حقوق اسلامی و حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی، معاون بین الملل حوزه های علمیه برگزار می‌شود.

دومین مجمع عمومی انجمن فقه و حقوق اسلامی شانزدهم اسفند ساعت 19 در سالن همایش انجمن‌های علمی حوزه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/78003/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول