اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از آغاز سال جاری

26 هکتار به فضای سبز زنجان اضافه شده است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان پارک‌‌ها و فضای سبز شهرداری زنجان با اشاره به افزایش 26 هکتاری فضای سبز در شهر زنجان گفت: با این افزایش مجموع فضای سبز در زنجان به 367 هکتار رسیده است.

26 هکتار به فضای سبز زنجان اضافه شده است

به گزارش خبرگزارش فارس از زنجان، محمد ملک‌محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن روز درختکاری اظهار داشت: برنامه در نظر گرفته برای این روز در مصلی زنجان برگزار می‌شود.

*توزیع کتابچه‌های آموزشی در بین مردم

وی به حضور مسئولان استانی در برنامه روز درختکاری اشاره کرد و افزود: در این روز کتابچه‌ای برای گروه سنی الف با تیراژ دو هزار جلدی در بین مردم توزیع می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌‌ها و فضای سبز شهرداری زنجان بر تبیین جایگاه فضای سبز در بین مردم تاکید کرد و گفت: نحوه نگهداری از گیاهان در کتابچه چاپ شده به کودکان آموزش داده می‌شود.

وی به حضور کارشناسان در مدارس و مهدکودک‌ها در هفته منابع طبیعی اشاره و تصریح کرد: کارشناسان با حضور در این اماکن اقدام به آموزش‌های لازم در مورد جایگاه گل و گیاه می‌کنند.

*توزیع و کاشت نهال در سطح شهر

ملک‌محمدی از توزیع نهال در بین مردم به مناسبت روز درختکاری خبر داد و اضافه کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز اقدام به توزیع و کاشت نهال در پارک بانوان و باغ امامی شهرک امیرکبیر می‌کند.

وی به مناسب بودن هوای شهر زنجان در چند وقت اخیر اشاره کرد و گفت: کاشت نهال در سطح شهر آغاز شده است.

*کاشت نهال‌های سازگار با وضعیت جوی زنجان

مدیرعامل سازمان پارک‌‌ها و فضای سبز شهرداری زنجان نهال در نظر گرفته شده برای کاشت در روز درختکاری را از نوع برگ سوزنی و همیشه سبز عنوان کرد و ادامه داد: کاشت نهال در سطح شهر زنجان تا 20 فروردین ادامه می‌یابد.

وی از توزیع نهال در بین نمازگزاران روز جمعه خبر داد و گفت:‌ هزار اصله نهال در روز جمعه بین نمازگزاران توزیع می‌شود.

*همایش هم‌اندیشی در زنجان برگزار می‌شود

ملک‌محمدی به برگزاری همایش هم‌اندیشی در بین کارشناسان فضای سبز اشاره و تصریح کرد:‌ این همایش برای نخستین بار در 16 اسفند ماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه شهرداری زنجان در مورد گسترش فضای سبز عمودی در سطح شهر اضافه کرد: گسترش فضای سبز عمودی با توجه به رشد فضاهای آپارتمانی در زنجان گسترش می‌یابد.

مدیرعامل سازمان پارک‌‌ها و فضای سبز شهرداری زنجان به تقدیر از شهروندان فعال در امور فضای سبز در روز درختکاری اشاره کرد و گفت: از چند شهروند که به گسترش حمل و نقل پاک کمک می‌کنند، تقدیر می‌شود.

وی به افزایش سرانه فضای سبز در شهر زنجان اشاره کرد و گفت: سرانه فضای سبز در زنجان در حال حاضر به 9.8 متر رسیده است که جهش مطلوبی محسوب می‌شود.

*کاشت نهالستان‌ در جنوب شهر زنجان

ملک محمدی با اشاره به تفاهم‌نامه امضا شده بین شهرداری و منابع طبیعی، گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه 250 هکتار از اراضی جنوب شهر زنجان درختکاری می‌شود.

وی از تخصیص بودجه برای توسعه نهالستان‌های شهر زنجان خبر داد و افزود: عملیاتی شدن تفاهم‌نامه بین شهرداری و منابع طبیعی به توسعه فضای سبز کمک می‌کند.

مدیرعامل سازمان پارک‌‌ها و فضای سبز شهرداری زنجان از برون‌سپاری بخشی از کارها خبر داد و گفت: بخشی از نگهداری فضای سبز شهر زنجان در منطقه 2 به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی از وجود 367 هکتار فضای سبز در سطح شهر زنجان خبر داد و افزود: طی سال گذشته 26 هکتار به فضای سبز زنجان افزوده شده است.

انتهای پیام/73004/و40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول