اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد

ورود اطلاعات 126 بقعه متبرکه در سامانه موقوفات استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از ورود اطلاعات 126 بقعه متبرکه در سامانه موقوفات استان زنجان خبر داد.

ورود اطلاعات 126 بقعه متبرکه در سامانه موقوفات استان زنجان

حجت‌الاسلام علی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اداره کل اوقاف استان زنجان در راستای بهره‌وری و افزایش موقوفات استان اقدامات مختلفی را در طول سال انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه به منظور حفظ، ارتقا و افزایش بهره‌وری موقوفات سامانه جامع موقوفات در استان راه‌اندازی شده است، افزود: تاکنون اطلاعات بسیاری از موقوفات در این سامانه ثبت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه تاکنون اطلاعات بیش از 2 هزار موقوفه در این سامانه ثبت شده است، اضافه کرد: همچنین اطلاعات بیش از 22 هزار رقبه نیز در سامانه جامع موقوفات ثبت شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر 161 امامزاده در استان زنجان وجود دارد، گفت: در نیمه نخست سال اطلاعات 126 بقعه متبرکه در سامانه موقوفات استان ثبت شده بود.

باقری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود بیش از یک‌هزار و 500 مسجد در استان زنجان افزود: تاکنون اطلاعات بیش از یک‌هزار و 300 مسجد در سامانه موقوفات ثبت شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه به منظور شناسایی بهتر و انجام اقدامات بیشتر در بقاع و امامزاده‌های استان اطلاعات هیئت امنا بقاع متبرکه نیز در سامانه مذکور ثبت شده است، افزود: خوشبختانه راه‌اندازی این سامانه در راستای بهره‌وری بیشتر از موقوفات تاثیر بسزایی داشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به سایر اقدامات انجام شده در بقاع متبرکه و امامزاده‌های استان نیز اشاره کرد و گفت: در بحث اشراف اطلاعاتی بر موقوفات نیز اقدامات مطلوبی توسط اداره کل اوقاف صورت گرفته است و تا پایان شهریور امسال شناسایی، احیا و ثبت موقوفات مجهول به تعداد 84 مورد در استان صورت گرفت.

وی همچنین با اشاره به بازنویسی 590 مورد وقف‌نامه در استان گفت: همچنین اسکن یک‌هزار و 674 مورد وقف‌نامه نیز در سامانه جامع موقوفات استان ثبت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود تقاضای ثبت سند مالکیت موقوفات و بقاع متبرکه برای 371 مورد، اخذ سند مالکیت موقوفات و بقاع متبرکه برای 94 سند و ... را نیز از دیگر اقدامات انجام شده توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان عنوان کرد.

انتهای پیام/73005/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول