اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیراجرایی همایش امنیت اطلاعات در فضای سایبری کاشمر مطرح کرد

عضویت 18 هزار کاشمری در شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ نویسی

خبرگزاری فارس: دبیراجرایی همایش امنیت اطلاعات در فضای سایبری کاشمر گفت: 18 هزار کاشمری در شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ نویسی عضویت دارند.

عضویت 18 هزار کاشمری در شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ نویسی

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، مهدی کیمیایی صبح امروز در همایش امنیت اطلاعات در فضای سایبری در کاشمر اظهارداشت: با توجه به اینکه بحث تهاجم فرهنگی و جنگ نرم یکی از مباحث استراتژیک نظام جمهوری اسلامی به شمار می‎رود و تاکید رهبر معظم انقلاب بر حضوری قدرتمند در مقابله با ناتوی فرهنگی است، برگزاری این همایش در حقیقت لبیکی به ارشادات و دغدغه‎‏های ایشان است.

وی با بیان اینکه امروز نسل جوان و نوجوان به راحتی از وسایل الکترونیکی نظیر موبایل، کامیپوتر و مراکزی چون کافی نت‎ها و گیم نت‎ها بهره‎مند هستند و نمی‎توان آنها را از استفاده از آن محروم کرد، اظهار داشت: با آشنایی کامل با سیستم‎ها و روش‎های امنیتی، به راحتی می‎توان از اطلاعات خود در فضای سایبری مراقبت کرد.

وی با بیان اینکه بحث اعتیاد به موبایل و اینترنت و انواع بازی‎های رایانه‎ای و شبکه‎های اجتماعی به بحث روز محافل آکادمیک و مراکز پژوهشی تبدیل شده، یادآور شد: با آگاه سازی و ارتقای دانش امنیت اطلاعات می‎توان مانع سرقت‎های اینترنتی شد.

دبیر همایش امنیت اطلاعات در فضای سایبری کاشمر با تاکید بر اینکه زیان‎های مالی ناشی از عدم رعایت امنیت در شبکه‎ها به همراه حملات و تهدیدات اینترنتی، یکی از مشکلات مدیران شرکت‎ها و موسسات خصوصی و دولتی است، خاطرنشان کرد: دسترسی‎های غیر مجاز به سیستم‎ها و اطلاعات داخلی شبکه، ترافیک‎های ناخواسته داخلی و بیرونی ناشی از ویروس‎ها و بدافزارها، حملات اینترنتی و تبلیغات ناخواسته از جمله مهمترین این تهدیدها به شمار می‏رود.

وی تصریح کرد : کنترل سرویس‎های درخواستی کاربران و صدور یا عدم صدور مجوز به کاربران در دستیابی به این سرویس‎ها، ناحیه‎بندی کاربران و سرویس‎های شبکه و تعیین سطوح دسترسی کاربران نیز از دغدغه‎های مدیران شبکه‎های کوچک، متوسط و بزرگ محسوب می‏شود.

کیمیایی با بیان اینکه برابر آمار غیر رسمی قریب به 15 هزار کاشمری عضو شبکه‎های اجتماعی و قریب 3 هزار کاشمری دارای وبلاگ و سایت هستند، به استعدادها و نیروهای هوشمند فراوان در حوزه آی تی، فضای سایبری، اینترنت و ارتباطات و مسایل مربوط به شبکه‎های الکترونیکی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه در این شهر مباحثی نظیر تجارت الکترونیکی، معرفی کاشمر در فضای مجازی و اطلاع رسانی در حوزه جرایم سایبری و توانمندی‎های شبکه‎های اجتماعی چندان مورد توجه مسئولان قرار نگرفته است.

مهدی فروزان، فرماندار کاشمر نیز در ادامه این همایش با اشاره به نقش و جایگاه امنیت اطلاعات در فضای سایبری، بر توجه سیستم اداری شهرستان در راستای جلوگیری از دستبرد اطلاعات تاکید کرد.

وی با بیان اینکه حفاظت از داده‌ها و اطلاعات در فضای سایبری بهترین تعریف امنیت است، اظهار داشت: تمام کسانی که در سیستم اینترنت و فضای مجازی فعالیت می‌کنند، باید تفکر امنیتی داشته باشند.

فرماندار کاشمر تصریح کرد: رازداری و امانت‌داری و در دسترس بودن اطلاعات از عوامل مهم در ایجاد داده‌های اطلاعاتی در فضای سایبری و مجازی است که بایستی توسط کسانی که دارای تفکر امنیتی هستند مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/70005/خ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول