اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان پارک‌‌ها و فضای سبز شهرداری زنجان:

بودجه سازمان پارک‌ها و فضای سبز افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان پارک‌‌ها و فضای سبز شهرداری زنجان از افزایش بودجه سازمان در سال آینده نسبت به سال‌جاری خبر داد و گفت: بودجه سال آینده سازمان پارک‌‌ها و فضای سبز شهرداری زنجان 35 درصد افزایش می‌یابد.

بودجه سازمان پارک‌ها و فضای سبز افزایش می‌یابد

محمد ملک‌محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن ایجاد فضای سبز در شهرک‌های اقماری اظهار داشت: این فضاها به شرط تامین آب مورد نیاز ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر محلی در بافت مرکزی شهر برای ایجاد فضای سبز وجود ندارد، اضافه کرد: به طور حتم پس از اجرای طرح سبزه میدان محل‌هایی برای ایجاد فضای سبز پیش‌بینی می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌‌ها و فضای سبز شهرداری زنجان از افزایش بودجه سازمان در سال آینده نسبت به سال‌جاری خبر داد و افزود: بودجه سال آینده سازمان پارک‌‌ها و فضای سبز شهرداری زنجان 35 درصد افزایش می‌یابد.

وی اعتبار سال‌جاری سازمان پارک‌‌ها و فضای سبز شهرداری زنجان را 6 میلیارد تومان اعلام کرد.

*وجود 58 پارک در زنجان

ملک‌محمدی میزان فضای سبز موجود در سطح شهر زنجان را 367 هکتار عنوان و اضافه کرد: این فضا شامل 50 میدان، 58 پارک، سه پارک جنگلی، 70 بلوار و 106 قطعه است.

وی با اشاره به برنامه سازمان پارک‌‌ها و فضای سبز شهرداری زنجان برای کاشت نهال به صورت انبوه در جنوب شهر و همچنین منطقه گرده داغ تصریح کرد: با تکمیل کاشت نهال در این دو منطقه تعداد پارک‌های جنگلی شهر زنجان از سه جنگل موجود به پنج جنگل افزایش می‌یابد.

*جایگزینی درختان ناسازگار با وضعیت جوی

وی به دقت موجود در انتخاب نهال‌های سازگار با وضعیت جوی شهر زنجان برای کاشت تاکید کرد و گفت: درختان و درختچه‌های ناسازگار با آب و هوای زنجان هم به مرور جایگزین می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌‌ها و فضای سبز شهرداری زنجان به اقدامات انجام شده در فصل زمستان برای نگهداری از فضای سبز موجود شهر زنجان اشاره کرد و گفت: هرس‌ها و فرم‌دهی لازم برای درختان نیز به صورت کامل انجام شده است.

وی به هزینه سنگین کاشت گل‌های فصلی در سطح شهر اشاره و تصریح کرد: در شهر زنجان 20 هزار مترمربع گلکاری فصلی انجام می‌شود که سالی چهار بار تعویض می‌شوند.

ملک‌محمدی با اشاره به آماده‌سازی شهر برای استقبال از بهار اضافه کرد: کمپ استقرار مسافران نوروزی هم در حال آماده شدن است.

وی هزینه لازم برای آماده‌سازی شهر برای استقبال از بهار از جمله کاشت انواع گل‌ها را 500 میلیون تومان اعلام کرد.

*تعداد کارگران فصلی با توجه به فصل متفاوت است

مدیرعامل سازمان پارک‌‌ها و فضای سبز شهرداری زنجان به متفاوت بودن کارگران فعال در سازمان پارک‌‌ها و فضای سبز شهرداری زنجان اشاره کرد و گفت: تعداد کارگران این سازمان با توجه به فصل بین 150 تا 500 نفر متغیر است.

*قطع درختان ممنوع است

وی با بیان اینکه قطع اشجار موجود در شهر توسط اشخاص غیر قانونی است، ادامه داد: در صورت بروز مشکل ناشی از وجود درخت در محل خاص، افراد می‌توانند با مراجعه به سازمان موضوع را پیگیری کنند.

ملک‌محمدی با اشاره به بررسی قطع درخت در کمسیون خاص تاکید کرد: در صورت لازم بودن قطع درخت فرد مورد نظر باید اقدام به کاشت نهال دیگری بکند.

انتهای پیام/73004/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول