اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد آبیک خبر داد

رشد 2.5 برابری سرانه کمک به ایتام آبیکی

خبرگزاری فارس: مدیر ‌کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان آبیک از رشد 2.5 برابری سرانه کمک حامیان به ایتام در آبیک خبر داد.

رشد 2.5 برابری سرانه کمک به ایتام آبیکی

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، فرزاد جهانگرد امروز در همایش تجلیل از حامیان و خیرین طرح اکرام ایتام شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: سرانه ماهانه کمک به ایتام از سوی حامیان ماهانه 350 هزار ریال بوده و این در حالی است که امسال این رقم به ماهانه 850 هزار ریال رسیده است.

وی افزود: در صدد هستیم میزان سرانه ماهانه حامیان به ایتام را به یک میلیون و 500 هزار ریال برسانیم.

این مسئول ادامه داد: 200 یتیم کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان آبیک از حمایت‌های مادی و معنوی 700 حامی برخوردار هستند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان آبیک تصریح کرد: شهرستان آبیک پس از شهرستان البرز رتبه دوم استان قزوین را در اجرای طرح اکرام ایتام دارد.

ایجاد 250 عنوان شغلی در آبیک

جهانگرد اضافه کرد: 250 عنوان شغلی از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان آبیک برای مددجویان زیر پوشش در سال جاری تولید شده است.

وی با گرامیداشت 14 اسفند سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از سوی امام راحل بیان داشت: حفظ عزت نفس و کرامت نیازمندان، اشتغالزایی و توانمندسازی و تحویل فرزندانی نخبه در عرصه‌های گوناگون از مأموریت‌ها‌ی کمیته امداد بوده که توانسته در این زمینه نقش بسرایی ایفا کند.

این مسئول با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری که مکان برتر برای اعانات مردم کمیته امداد امام خمینی (ره) است، تصریح کرد: کمیته امداد در زمینه‌های مختلف درمانی، تحصیلی، احداث واحد مسکونی و اشتغالزایی به مددجویان گام‌های ارزنده ای برداشته است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان آبیک اذعان داشت: یک‌هزار و 450 خانوار و سه هزار و 500 نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان آبیک قرار دارند که بیشتر از نیازمندان بخش‌های کوهپایه‌ای شرقی، غربی و نیز بخش بشاریات این شهرستان هستند.

جهانگرد ابراز داشت: با توجه به اینکه برای تولید یک شغل حداقل یک میلیارد ریال اعتبار لازم است، ولی کمیته امداد امام خمینی (ره) با 100 الی 150 میلیون ریال برا‌ی مددجویان اشتغالزایی ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: محبت و نیکی به ایتام یکی از راه‌های اکرام آن‌هاست و طرح اکرام ایتام برنامه‌ای انسان دوستانه است که برا‌ی یاری و حمایت کودکان بی‌سرپرست طراحی شده و پیامبر اکرم (ص) در این زمینه فرموده است: «هرکس سرپرستی یتیمی را عهده‌دار شود و مخارج او را تأمین کند در بهشت قرین و همنشین من خواهد بود.»

جهانگرد یادآور شد: طرح اکرام ایتام بستری فراهم کرده که دریچه‌های مهربانی به سوی ایتام باز شود.

انتهای پیام/77006/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول