اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت آبیک خبر داد

اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در آبیک

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک از اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حمید برودتی در جلسه شورای سلامت شهرستان آبیک در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار داشت: طرح بسیج سلامت نوروزی با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت شهروندان و مسافران نوروزی در ایام تعطیلات، افزایش نظارت و بازرسی‌های بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن بین راهی زیر پوشش از قبیل رستوران‌ها، اغذیه فروشی‌ها، مطبخ‌ها و نانوایی‌ها، اماکن عمومی نظیر پمپ بنزین، سرویس بهداشتی و اسکان مسافران و کنترل وضعیت آب شرب مناطق شهری و روستایی و انجام طرح ضربتی کنترل و جمع‌آوری مواد غذایی غیر قابل مصرف و نظارت بر قنادی‌های سطح شهر است.

وی افزود: طرح بسیج سلامت نوروزی از ابتدای اسفند ماه به مدت 45 روز در شهرستان آبیک ادامه دارد که اکیپ بازرسی همه روزه از ساعت هشت صبح تا هشت شب مستقر است که می‌تواند از طریق پیام‌گیر، 24 ساعته شکایات مردمی را دریافت کند.

این مسئول ادامه داد: از آغاز اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی از شهرداری آبیک و خاکعلی می‌خواهیم نسبت به جمع‌آوری به موقع زباله‌های خانگی و نظافت عمومی سطح شهرها، نظافت و نصب سیستم صابون مایع در سرویس‌هایی بهداشتی عمومی، بهسازی و ایجاد تسهیلات بهداشتی لازم برای مسافران، اتلاف سگ‌های ولگرد با سرعت بیشتر و جلوگیری از فروش مواد غذایی به صورت دوره‌گرد در سطح شهرها اقدام کرده و تدابیر لازم را بیاندیشند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: از بخشداران بخش مرکزی و بشاریات آبیک نیز می‌خواهیم که نسبت به جمع‌آوری زباله‌های خانگی در سطح روستاها، پاکسازی زباله‌های اطراف جاده‌ها و اتلاف سگ‌های ولگرد در مناطق روستایی اقدام کنند.

برودتی تصریح کرد: مسئولان آبفای روستایی و شهری هم باید بر حفظ میزان کلر باقی مانده در حد استاندارد، رفع شکنندگی لوله‌ها در اسرع وقت و اعلام کشیک نوروزی و پایش در صورت نیاز در مدت زمان اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی اقدام کنند.

وی اضافه کرد: مسئولان دامپزشکی در اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی باید بر توزیع مواد خام دامی در رستوران‌ها و اماکن بین راهی کنترل و نظارت لازم را داشته باشند.

این مسئول در خصوص آب شرب شهر آبیک توضیح داد: آب شرب شهر آبیک در بالاترین حد نرمال قرار دارد و کیفیت استاندارد ملی را دارد گرچه سختی آب در اولویت ثانویه قرار دارد و از نظر بهداشتی بر روی سلامت شهروندان تأثیر منفی بر جای نمی‌گذارد.

انتهای پیام/77006/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول