اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای قزوین:

محدودیتی برای افزایش رشته‌های فنی در آبیک وجود ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: محدودیتی برای افزایش رشته‌های فنی و حرفه‌ای در شهرستان آبیک وجود ندارد.

محدودیتی برای افزایش رشته‌های فنی در آبیک وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، سیدمحمد حسینی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان آبیک در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار داشت: فنی و حرفه‌ای استان قزوین این آمادگی را دارد که در مراکز ثابت خواهران و برادران شهرستان آبیک کارگاه‌های آموزشی مورد نیاز شهرستان را برگزار کند و در سیستم‌های سیار در محدوده شهرستان آبیک یعنی از دورافتاده‌ترین نقاط روستایی تا اماکن نزدیک افراد را از مهارت لازم و ارتقای مهارت بهره‌مند سازد.

وی افزود: مسئولان دستگاه‌های اجرایی که مجوزهای لازم را به افراد می‌دهند باید به فنی و حرفه‌ای هم اجازه دهند در سال آینده بر اساس نیازسنجی، بسترهای لازم را برای آموزش افراد متخصص مورد نیاز فراهم کند.

این مسئول ادامه داد: با تشکیل کمیته آموزش زیر نظر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان آبیک نیازهای دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های مختلف تعیین و بر اساس آنها کارگاه‌های آموزشی و مهارت برگزار می‌شود و افراد آموزش دیده و ماهر راحت‌تر می‌توانند نسبت به اشتغالزایی خود اقدام کنند.

حسینی ابراز داشت: فنی و حرفه‌ای در بین دستگاه‌های اجرایی نیز تا حدی شناخته شده نیست.

وی اضافه کرد: اگر در جامعه کسی ادعا کند یک حرفه‌ای بلد است فنی و حرفه‌ای موظف است سطح مهارت فرد را سنجش کرده تا با اعطای مدرک از مهارت خود بتواند استفاده کند.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان قزوین بیان داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بسیار گسترده است و این آمادگی وجود دارد که بر حسب نیازسنجی‌ها تا دورافتاده‌ترین مناطق روستایی را از آموزش‌های لازم بهره‌مند سازیم.

حسینی اذعان داشت: قدرت و انعطاف‌پذیری فنی و حرفه‌ای آن چنان بالاست که اگر در روستایی نیاز به آموزش در یک رشته وجود داشته باشد مسئول فنی و حرفه‌ای شهرستان به طور مستقل می‌تواند نسبت به برگزاری کارگاه آموزشی رشته مورد نیاز در روستا اقدام کند و در کوتاه مدت افراد را از مهارت لازم ماهر کند.

وی ادامه داد: متأسفانه در جامعه ما سیستم منظم ارتباطی بین بخشی که نیرو لازم دارد و بخشی که نیروها را ماهر می‌کند، وجود ندارد.

انتهای پیام/77006/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول