اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش آبیک خبر داد

240 دانش‌آموز آبیکی فردا به سرزمین نور می‌روند

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک از اعزام 240 نفر از دانش‌آموزان پسر پایه دوم متوسطه به سرزمین نور خبر داد.

240 دانش‌آموز آبیکی فردا به سرزمین نور می‌روند

عبدالله ملک‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک گفت: وجه تسمیه مناطق عملیاتی جنوب با سرزمین نور این است که مناطق عملیاتی حرم امن الهی است چراکه رزمندگان اسلام در فضای زمانی و مکانی مشخص با ایثارگری، رشادت و دلاوری‌های خود به خدای متعال نزدیک شده و راه پر نوری را برای نسل امروز هموار و تبیین کردند.

وی افزود: به فرمایش مقام معظم رهبری جنگ، گنج است چراکه  هشت سال دفاع مقدس برای هر زمان، هر مکان و هر سلیقه‌ای حرف برای گفتن دارد.

این مسئول ادامه داد: ملت ایران با نیروی ایمان و توکل به خدا در برابر تمام دنیا ایستادگی کرد و رزمندگان اسلام توانستند یک میلیون نفر سرباز از کشورهای مختلف را در طول هشت سال دفاع مقدس به اسارت بگیرند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: راهیان نور بهترین راه مقابله با ناتوی فرهنگی دشمنان است چراکه در سفر نورانی کربلای ایران می‌توان ارزش‌های دفاع مقدس و روحیه جهاد و ایثار و شهادت را در دانش‌آموزان تقویت و زنده کرد.

ملک‌پور اضافه کرد: در مناطق عملیاتی جنوب، یاد و خاطره شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برای دانش‌آموزان تجدید و عزت و عظمت ایران اسلامی برای آنان تبیین و ارزش‌ها و آرمان‌های دفاع مقدس به دانش‌آموزان انتقال می‌یابد.

وی تصریح کرد: تنها روشی که برای یادآوری دفاع مقدس پس از جنگ مطرح شد، ساخت فیلم‌های سینمایی در خصوص دفاع مقدس بود که فضای جنگ را برای مردم ترسیم می‌کرد و متأسفانه امروز این امر کم‌رنگ شده است.

این مسئول اذعان داشت: با توجه به این فرمایش امام راحل که «تا قیامت مزار شهیدان و مقتل شهیدان دارالشفای عاشقان و عارفان می‌شود» اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی بهترین شیوه آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت و جانفشانی‌های شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس محسوب می‌شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک اذعان داشت: راهیان نور یک جریان فرهنگ و معنوی بزرگ کشور است که به فرمایش مقام معظم رهبری حرکت پر برکت است لذا آثار رشادت‌های دلیرمردان هشت سال دفاع مقدس و خون پاک ریخته شده آنان اثر وضعی خود را بر دانش‌آموزان خواهد گذاشت.

ملک‌پور بیان داشت: شش اتوبوس برای اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی جنوب در نظر گرفته شده که در هر اتوبوس یک راوی و یک روحانی حضور خواهد داشت.

وی از بازدید دانش‌آموزان آبیکی از مناطق شلمچه، اروند‌رود، دهلاویه، هویزه و طلائیه در جنوب کشور خبر داد و گفت: در این سرزمین نورانی دانش‌آموزان دل نوشته‌های خود را یادداشت کرده که به دانش‌آموزان دیگر هم ارائه خواهند داد.

این مسئول خاطرنشان کرد: راهیان نور کم هزینه‌ترین، کم زمان ترین، برترین و بهترین راه کار مؤثر برای توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان علیه نوجوانان و جوانان کشور است و در مقابله با تغییر افکار و نگرش‌های دشمنان نقش بسزایی دارد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک گفت: در هر اتوبوس یکی از دانش‌آموزان به عنوان پلیس‌یار انتخاب می‌شود و این در حالی است که شماره مرکز راهیان نور در هر اتوبوس نصب شده تا در صورت تخلف راننده، دانش‌آموزان پیامک زده و یا تماس حاصل کنند.

ملک‌پور یادآور شد: در آذر ماه امسال 268 دانش‌آموز دختر پایه دوم متوسطه شهرستان آبیک به سرزمین نور اعزام شدند.

انتهای پیام/77006/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول