اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌ بار در آبیک

انتخابات نظام پزشکی در شهرستان آبیک برگزار شد

خبرگزاری فارس: ششمین دوره انتخابات هیئت مدیره نظام پزشکی امروز برای نخستین‌ بار در شهرستان آبیک برگزار شد.

انتخابات نظام پزشکی در شهرستان آبیک برگزار شد

رئیس مرکز بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک امروز در حاشیه ششمین دوره انتخابات هیئت مدیره نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: با تلاش رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک و رئیس نظام پزشکی استان قزوین با مسئولان نظام پزشکی کشور، هماهنگی‌های لازم برای داشتن نظام پزشکی مستقل در شهرستان آبیک صورت گرفت.

مهدی علی‌محمدی افزود: به دلیل به حد نصاب رسیدن تعداد بیش از 100 پزشک و پیراپزشک و لیسانسیه گروه پزشکی در شهرستان آبیک، مقرر شد امروز برای نخستین‌ بار انتخابات هیئت مدیره نظام پزشکی در این شهرستان برگزار شود.

این مسئول ادامه داد: با تشکیل نظام پزشکی در شهرستان آبیک علاوه بر رسیدن طیف پزشکی شهرستان به مطالبات خود پزشکان، دندان پزشکان، لیسانسیه‌های پروانه‌دار و مامایی و داروسازان به موقع در جریان امور و مسائل مورد نیاز خود قرار گرفته و به دلیل ارتباط مستقیم با نظام پزشکی استان قزوین و نظام پزشکی کل کشور در اسرع وقت از نیازها و خدمات خود آگاهی می‌یابند.

رئیس مرکز بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: همچنین با استقرار نظام پزشکی در شهرستان آبیک از رفت و آمد پزشکان، دندان پزشکان، لیسانسیه‌های پروانه‌دار و مامایی و داروسازان به استان قزوین کاهش می‌یابد.

علی‌محمدی اضافه کرد: در رشته علوم آزمایشگاهی چون در شهرستان آبیک نامزدی وجود نداشت یک نفر به تعداد کاندیداهای پزشک عمومی این شهرستان افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: نظام پزشکی یک تشکل غیر دولتی است که با انتخاب هیئت مدیره در انتخابات، تمام مطالبات گروه‌های مختلف پزشکی با دولت نظیر بیمه و خدمات رفاهی را بر عهده می‌گیرد.

این مسئول اذعان داشت: در انتخابات هیئت مدیره نظام پزشکی هر یک از طیف‌های پزشکی نظیر دندان پزشکان، پزشکان، لیسانسیه‌های پروانه‌دار و مامایی و داروسازان به صنف خود رأی می‌دهند.

رئیس مرکز بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک بیان داشت: در انتخابات هیئت مدیره نظام پزشکی شهرستان آبیک پنج نفر به عنوان هیئت نظارت و هیئت اجرایی و یک نفر به عنوان رابط شهرستان و نماینده فرمانداری حضور دارند.

علی‌محمدی اظهار داشت: در ششمین دوره از انتخابات هیئت مدیره نظام پزشکی شهرستان آبیک 11 نفر به عنوان اعضای اصلی شامل هفت پزشک، یک نفر دندان پزشک، یک نفر داروساز، یک نفر لیسانسیه مامایی و یک نفر لیسانسیه پروانه‌دار با آرای شرکت کنندگان انتخاب می‌شوند و این در حالی است که دو نفر از پزشکان، یک نفر از دندان پزشکان، یک نفر از داروسازان، یک نفر از لیسانسیه مامایی و لیسانسیه پروانه‌دار به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب می‌شوند.

وی افزود: نتیجه نهایی انتخابات ششمین دوره هیئت مدیره نظام پزشکی شهرستان آبیک، پس از تأیید هیئت اجرایی استان قزوین و رئیس نظام پزشکی استان قزوین در چند روز آینده اعلام می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در ششمین دوره انتخابات هیئت مدیره نظام پزشکی که برای نخستین‌ بار در شهرستان آبیک برگزار شد، 10 پزشک عمومی، یک دندان پزشک، سه لیسانسیه پروانه‌دار، سه لیسانسیه مامایی و دو داروساز به عنوان کاندیدا انتخاب شده بودند.

انتهای پیام/77006/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول