اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش آبیک خبر داد

برگزاری کارگاه آموزشی توسعه نماز در آبیک

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک از برگزاری «کارگاه آموزشی توسعه نماز» در دهه اول اسفند ماه در این شهرستان خبر داد.

برگزاری کارگاه آموزشی توسعه نماز در آبیک

عبدالله ملک‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: کارگاه آموزشی توسعه نماز با هدف آشنایی مدیران، معاونان و معلمان شهرستان آبیک با روش‌های آموزش نماز به دانش‌آموزان و همگانی کردن فرهنگ نماز در مدارس برگزار می‌شود.

وی افزود: طبق بخش نامه وزارت آموزش و پرورش، در برنامه هفتگی مدارس زنگ نماز به مدت 20 دقیقه گنجانده شده است تا دانش‌آموزان با نماز انس و الفت بیشتری داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: ترویج فرهنگ نماز در مدارس علاوه بر تقویت معنویت و اعتقادات دینی دانش‌آموزان، در کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی نیز تأثیر بسزایی خواهد گذاشت.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک نقش والدین در نهادینه کردن فرهنگ نماز در بین دانش‌آموزان را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: والدین می‌توانند به عنوان الگوی عملی مفید در ترویج نماز در بین دانش‌آموزان نقش مؤثری داشته باشند.

ملک‌پور اضافه کرد: گسترش فرهنگ نماز در مدارس از برنامه‌های اصلی و محوری آموزش و پرورش است و این نهاد درصدد است دانش‌آموزان را به سمت نماز ترغیب و تشویق کند.

وی افزود: کارگاه آموزشی توسعه نماز یک روزه است و برای معلمان، مدیران و معاونان آموزش و پرورش در قالب کلاس و به طور مجزا برگزار می‌شود.

اجرای طرح تقلید و مرجع‌شناسی در مدارس آبیک

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک در ادامه گفت‌و‌گو از اجرای طرح تقلید و مرجع‌شناسی در مدارس پسرانه و پایه اول متوسطه خبر داد و گفت: در این طرح دانش‌آموزان در قالب جزوه با احکام، شرایط تقلید و مراجع تقلید آشنا شدند و با شرکت در آزمونی با عنوان همان جزوه، مرجع تقلید خود را نیز انتخاب کردند.

ملک‌پور افزود: طرح تقلید و مرجع‌شناسی در بین دانش‌آموزان پسر پایه اول متوسطه در قالب سه نشست دینی در مدارس اجرا شد.

وی یادآور شد: طرح تقلید و مرجع‌شناسی برای دختران دانش‌آموز پایه سوم ابتدایی در بهار سال آینده همراه با جشن تکلیف در مدارس برگزار می‌شود.

شرکت 76 نفر از معلمان زن در کلاس تفسیر قرآن

ملک‌پور از شرکت 76 نفر از معلمان زن شهرستان آبیک در کلاس‌های تفسیر قرآن کریم خبر داد و گفت: در پایان این کلاس‌ها که با همکاری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک برگزار شد، به معلمان شرکت ‌کننده در کلاس‌ها گواهینامه پایان دوره اعطا شد.

وی از شرکت 930 نفر از دانش آموزان دختر و پسر مقطع راهنمایی و متوسطه شهرستان آبیک در مسابقات حوزه اقامه نماز و عترت خبر داد و افزود: برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی برای معلمان، برپایی 284 نمایشگاه کتاب و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری نظیر: سرود، نمایش صحنه‌ای و نمایش عروسکی از جمله فعالیت‌های فرهنگی بوده است که طی پنج ماه اخیر از سوی آموزش و پرورش شهرستان آبیک اجرا شده است.

انتهای پیام/77006/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول