اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سابق دبیرخانه کانون‌های مساجد جنوب کرمان:

250 کانون فرهنگی مساجد در جنوب کرمان فعال است

خبرگزاری فارس: مسئول سابق دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان گفت: این دبیرخانه از نیمه دوم سال 80 تأسیس و در زمان آغاز به کار خود 63 کانون عمومی در منطقه داشت که امروز به بیش از 250 کانون افزایش یافته است.

250 کانون فرهنگی مساجد در جنوب کرمان فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام مصطفی آزادی ظهر امروز در آیین گرامیداشت سالروز تأسیس کانون‌های مساجد در این شهرستان اظهار داشت: 20 سال از تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور می‌گذرد و طی این مدت این کانون‌ها به رشد مطلوب و نهایی خود رسیده‌اند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی بر نقش کانون‌های مساجد تأکید داشتند که این امر مسئولیت مدیران کانون‌های مساجد، ائمه جماعات مساجد و روحانیان را بیشتر می‌کند.

آزادی با اشاره به عملکرد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد جنوب کرمان تصریح کرد: دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد جنوب کرمان از نیمه دوم سال 80 تأسیس شد و در زمان آغاز به کار خود 63 کانون عمومی در منطقه داشت.

وی خاطر نشان کرد: با همت شما مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و لطف خداوند متعال این آمار امروز به بیش از 250 کانون افزایش یافته است، در آغاز کار در جنوب کرمان کانون تخصصی وجود نداشت و امروز 9 کانون تخصصی فعال هستند که نقش مهمی در فرهنگ منطقه ایفا کردند و این تعداد تا پایان سال جاری افزایش می‌یابد.

مسئول سابق دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد جنوب کرمان گفت: در ابتدای کار هیچ خانه دیجیتالی ویژه مساجد در جنوب نداشتیم، اما امروز در این زمینه دو خانه دیجیتال فعال هستند و در یک کانون هم زیرساخت آن آماده شده تا در حوزه جنگ نرم فعالیت خود را آغاز کند.

آزادی با اشاره به استقلال خبرگزاری شبستان در منطقه جنوب کرمان که نقش مهمی را در زمینه اطلاع‌رسانی داشته است، اذعان داشت: در ابتدای تأسیس کانون‌های مساجد جنوب کرمان سه خانه نور در منطقه فعال بود که این آمار امروز به 11 خانه نور افزایش یافته است.

وی با اشاره به برگزاری طرح چهره به چهره 65 حلقه تربیتی اظهار داشت: 200 تابلو با هزینه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نصب و 15 ساختمان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تجهیز شدند، در حوزه فرهنگی حمایت مالی از کانون‌ها برای گرامیداشت آیین ملی و مذهبی انجام شده است.

آزادی اظهار داشت: طی دو سال گذشته 130 میلیون تومان سرانه و 69 میلیون تومان وجه اوقات فراغت به حساب کانون‌های مساجد جنوب واریز و 40 هزار کتاب نیز در بین کانون‌ها و کتابخانه‌های مساجد توزیع شد.

وی تصریح کرد: اجرای طرح تلاوت نور در 70 کانون فرهنگی و هنری مساجد جنوب از مهم‌ترین فعالیت‌های کانون جنوب استان کرمان است.

به گزارش فارس در این آیین حجت‌الاسلام مصطفی آزادی تودیع و حجت‌الاسلام مسعود راوند به عنوان مسئول جدید دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد جنوب کرمان معرفی شد.

انتهای پیام/80002/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول