اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال محقق شد

اعطای 2 میلیارد ریال به کانون‌های مساجد همدان

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های مساجد همدان از اعطای 2 میلیارد ریال کمک نقدی به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد همدان در سال جاری خبر داد.

اعطای 2 میلیارد ریال به کانون‌های مساجد همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، هادی فیض‌منش پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر 428 کانون فرهنگی و هنری در سطح استان همدان در حال فعالیت هستند، گفت: 221 کانون روستایی و 207 کانون شهری است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این تعداد به بیش از 500 کانون برسد.

وی با اشاره به اینکه یکی از ابزارهای مقابله با تهاجم فرهنگی، زنده ساختن نقش مساجد در فرهنگ عمومی جامعه است، گفت: در همین راستا کانون‌های فرهنگی و هنری تشکیل شدند تا نقش مسجد را در فرهنگ جامعه که از زمان صدر اسلام وجود داشت، احیا کنند.

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های مساجد همدان مساجد را اصلی‌ترین پایگاه در شکل‌گیری و استمرار انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: کانون‌های مساجد نیز به عنوان مکانی اثرگذار، با آموزش مبانی دینی در تحکیم باورها، اعتقادات، تغییر رفتارها و درونی‌کردن دین نقش مؤثری را ایفا می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: 21 کانون تخصصی در این استان در رشته‌های مختلف در حال فعالیت است که با برگزاری برنامه‌های متنوع به پویایی و نشاط مسجد کمک می‌کنند.

فیض‌منش با اشاره به فعالیت 24 خانه نور یادآور شد: حضور جوانان و نوجوانان در عرصه‌های مختلف پژوهشی، به خصوص حوزه فرهنگی و دینی امری لازم و ضروری است که آینده‌ای روشن را برای ایران اسلامی ترسیم می‌کند.

وی با اشاره به حمایت از تأسیس و تجهیز کانون‌های فرهنگی و هنری و کتابخانه‌های مساجد تصریح کرد: امسال 2 میلیارد و 293 میلیون و 161 هزار ریال به صورت نقدی به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کمک شده است.

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های مساجد همدان بیان داشت: این میزان کمک نقدی برای حمایت از کانون‌های روستایی، تأسیس کانون‌های جدید، حمایت از کانون‌های جدید، حمایت از کانون‌های تخصصی موجود، حمایت از تأسیس کانون مصلی، خرید تجهیزات مشارکتی کانون‌ها، توسعه و تکمیل کانون‌ها، گرامیداشت دهه کرامت و ولایت و بزرگداشت دهه فجر از مواردی است که حمایت از آنها صورت گرفته است.

وی از برگزاری همایش بزرگ سالروز تأسیس کانون‌های مساجد خبر داد و گفت: 17 اسفند ماه همزمان با سالروز تأسیس کانون‌های مساجد، مراسمی با حضور مدیران و اعضای کانون‌های مساجد و مسئولان برگزار می‌شود.

فیض‌منش یادآور شد: در این مراسم بیش از 30 نفر از فعالان عرصه دین از جمله امامان جماعت، هیئت امنای نمونه، خادم نمونه مسجد، اعضا و مدیر نمونه کانون‌های مساجد در این مراسم تجلیل می‌شوند.

این مسئول با اشاره به حمایت از اعضا و مدیران کانون‌های مساجد اظهار داشت: در سال جاری بیش از 50 نفر از کانون‌های مساجد بیمه تأمین اجتماعی شدند.

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های مساجد همدان اضافه کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برنامه‌های متنوعی چون آموزشی، پژوهشی، قرآنی، فرهنگی، هنری، جشنواره‌ای، کتابخانه‌ای در طول سال برگزار می‌کند.

وی بیان داشت: دوره‌های آموزشی کارآفرینی فرهنگی، کارگاه روش تحقیق، دوره آموزشی جایگاه زن و خانواده در اسلام، دوره آموزشی مهارت‌های بیان تفسیر، دوره آموزشی اندیشه‌های آسمانی در مشهد، کارگاه آموزشی آشنایی با فضای مجازی از جمله دوره‌های آموزشی است که این کانون‌ها برگزار کردند.

انتهای پیام/89003/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول