اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان:

افزایش امکانات کانون‌های مساجد در جذب جوانان موثر است

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در صورتی که امکانات و تجهیزات کانون‌های مساجد افزایش یابد، افراد زیادی جذب این مکان‌های مقدس فرهنگی خواهند شد.

افزایش امکانات کانون‌های مساجد در جذب جوانان موثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حاتم نارویی در دیدار با مدیر کانون‌های فرهنگی مساجد استان در استانداری اظهار داشت: باید با ترویج و گسترش فرهنگ انس با قرآن کریم در اقشار مختلف جامعه با رویکرد توسعه مهارت‌های روان‌خوانی، صحیح‌خوانی و درک معنای آیات قرآن کریم تقویت شود تا افراد بیشتری به سوی محافل قرآنی جذب شوند.

وی افزود: در آرایش اجتماعی، دینی و مذهبی باید کاری کنیم که دشمن به وحشت بیفتد لذا نماز، مسجد و توجه به مسائل دینی از اهم واجبات است.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: باید زندگی خود را به سبک و شیوه دینی و اسلامی نزدیک‌تر کنیم چراکه حضور مردم در مساجد موجب ایجاد ترس و وحشت در وجود دشمنان اسلام و کفار می‌شود.

نارویی بیان کرد: کانون‌های مساجد در جلب و جذب نوجوانان و جوانان به مساجد و غنی سازی اوقات فراغت آنان نقش بسیار مهم و اثرگذاری دارد.

وی یادآور شد: در صورتی که امکانات و تجهیزات این مکان‌ها افزایش یابد، افراد زیادی جذب این مکان‌های مقدس فرهنگی خواهند شد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به تأثیر انکارناپذیر مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در رشد اجتماعی و روانی افراد، از خانواده‌ها خواست تا فرزندان خود را برای بهره‌مندی از برنامه‌ها و خدمات مختلف به این مکان‌های فرهنگی هدایت کنند.

نارویی گفت: توسعه کیفی کانون‌ها، تشکیل حلقه‌های ایمانی، ارائه آموزش و توانمندسازی جوانان و نوجوانان فعال در مساجد و ارائه برنامه‌های جامع تربیتی از جمله فعالیت‌هایی است که در راستای احیای فعالیت‌ها و کارکردهای مساجد استان باید انجام شود.

 

*‌ برگزاری طرح چهره به چهره 180 حلقه تربیتی در سیستان و بلوچستان

 مدیر کانون‌های فرهنگی مساجد سیستان و بلوچستان نیز در ادامه این دیدار به عملکرد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 63 کانون روستایی، هشت کانون عشایری و 32 کانون مرزی در استان مشغول به فعالیت هستند.

حجت‌الاسلام هادی جعفری‌راد با اشاره به برگزاری طرح چهره به چهره 180حلقه تربیتی در استان گفت: استان سیستان و بلوچستان تنها استانی است که با این تعداد حلقه تربیتی و دو مجری، طرح چهره به چهره خود را در سطح کشور برجسته کرده است.

وی بیان کرد: با همت و تلاش مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در شهرستان‌ها و به لطف و یاری خداوند، تعداد کانون‌های استان به بیش از 700 کانون افزایش یافته است و امروز 20 کانون تخصصی فعال هستند که نقش مهمی در فرهنگ منطقه ایفا کرده‌اند.

انتهای پیام/75002/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول