اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون‌های مساجد گیلان خبر داد

استقرار 65 درصد کانون‌های مساجد گیلان در روستاها

خبرگزاری فارس: مسئول کانون فرهنگی‌هنری مساجد گیلان از عضویت ثابت بالغ بر دو هزار و 500 نفر در این کانون‌ها خبر داد و گفت: 65 درصد این کانون‌ها در روستاها قرار دارند.

استقرار 65 درصد کانون‌های مساجد گیلان در روستاها

حجت‌الاسلام سلیمان پورابراهیم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با گرامیداشت سال روز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را به جوانان معرفی کرد.

وی با بیان اینکه نقطه آغاز انقلاب اسلامی از مساجد بود، گفت: باید نسل جوان را نسبت به اهمیت و جایگاه مساجد آگاه کنیم.

این مسئول، مساجد را سنگرهای انقلاب اسلامی خواند و اذعان کرد: دشمنان برای ضربه زدن به بخش فرهنگی جامعه تمرکز کرده‌اند و باید به این حوزه توجه بیشتری شود.

پورابراهیم به مشکلات فرهنگی و اجتماعی برخی روستاها اشاره کرد و افزود: با فعالیت خوب و مؤثر مساجد و محلات تا حد زیادی در برابر مشکلات و معضلات اجتماعی بیمه می‌شوند.

* فعالیت 200 کتابخانه مساجد در گیلان

وی با اشاره به فعالیت بیش از 200 کتابخانه مساجد در گیلان، متذکر شد: برخی از این کتابخانه‌ها به صورت بسته در یک مکان خاص قرار دارند و برخی دیگر به صورت باز هستند و مردم می‌توانند به صورت آزاد از کتاب‌های آن ها استفاده کنند.

به گفته این مسئول، در برخی از کتابخانه‌های مذکور از نرم‌افزارهای رایانه‌ای «مهر مسجد» به منظور ایجاد ارتباط با دیگر کتابخانه‌های مساجد کشور استفاده می‌شود.

وی از بیمه شدن بالغ بر 40 نفر از فعالان کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد گیلان خبر داد و یادآور شد: در استان مشکل ایجاد فضای فرهنگی وجود دارد.

پورابراهیم با بیان اینکه در دهه فجر امسال 34 کانون فرهنگی هنری جدید در گیلان افتتاح شد، گفت: در دهه فجر امسال بالغ بر 20 میلیون تومان کالا و وسایل مختلف مانند تلویزیون، پرینتر و ... به برخی کانون‌های فرهنگی‌هنری اهدا شده است.

* 65 درصد کانون‌های مساجد گیلان روستایی هستند

وی حدود 65 درصد کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد را در روستاها دانست و تصریح کرد: بیشتر فعالیت این کانون‌ها در روستاهای استان انجام می‌شود.

مسئول کانون فرهنگی‌هنری مساجد گیلان از پرداخت مرحله دوم هزینه‌کرد این کانون‌ها خبر داد و گفت: از ابتدای سال تمام کانون‌های فرهنگی‌هنری بالغ بر 250 هزار تومان دریافت کرده‌اند که بقیه هزینه خود را در دهه فجر دریافت گرفته و یا می‌گیرند.

* عضویت 2500 نفر در کانون‌های مساجد گیلان

وی با اشاره به عضویت ثابت بالغ بر دو هزار و 500 نفر در کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد گیلان، خاطر نشان کرد: با توجه به هزینه‌های سنگین، بودجه کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد گیلان ناچیز بوده و نیازمند توجه مسئولان استانی است.

به گفته پورابراهیم، مساجد دارای ظرفیت‌های بالایی هستند که هنوز از آن ها استفاده نشده است.

انتهای پیام/84001/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول