اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

کانون‌های مساجد پاسخ مناسب به نیازهای جوانان هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را پاسخ مناسب به نیازهای نسل جوان دانست.

کانون‌های مساجد پاسخ مناسب به نیازهای جوانان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری بعدازظهر امروز در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه ملی عکاسی عاشورایی «نگاه سرخ» در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اظهار داشت: به لطف الهی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تاکنون برکات زیادی در جامعه داشتند.

وی ادامه داد: تشکیل کانون‌های تخصصی مساجد مؤید تأثیرگذاری کانون‌های فرهنگی و هنری و استقبال نوجوانان و جوانان از آنهاست.

هیچ نعمتی به پای دین نمی‌رسد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان خاطرنشان کرد: یکی از این کانون‌های تخصصی در استان کانون فرهنگی و هنری مسجد جامع گرگان است که تاکنون سه رویداد فرهنگی و هنری ملی در آن برگزار شده است.

منتظری با بیان اینکه پروردگار انواع نعمت‌های مادی و معنوی را به انسان داده، تصریح کرد: هیچ‌یک از این نعمت‌ها به پای نعمت دین نمی‌رسند.

به گفته وی، اگر دین نباشد، آفرینش انسان معنا ندارد؛ چراکه انسان به واسطه دین از خاک به افلاک می‌رسد.

دین به خوبی برای بشریت تعریف نشده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان عنوان کرد: اهمیت دین در زندگی بشریت متأسفانه به خوبی برای بشریت تعریف نشده است.

منتظری با بیان اینکه نبی مکرم اسلام (ص) برای تحقق رسالت خود مسجد را در مدینه بنا کرد، افزود: این اقدام به معنای اهمیت دین در تربیت انسان و پوچ بودن زندگی بدون وجود تربیت اسلامی است.

زندگی بدون تربیت و دین معنا ندارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان اذعان داشت: سایر موجودات بدون تربیت و براساس غریزه به زندگی خود ادامه می‌دهند، اما برای انسان زندگی بدون تربیت و آموزه‌های دینی معنا ندارد.

منتظری خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) نیز بر این باور بود که زندگی بدون دین ارزش ندارد، بنابراین برای ماندگاری دین، شهادت را پذیرفت.

به گفته وی، برهمین اساس مساجد به کانون‌های آموزش و پرورش تبدیل شده، نهادهای آموزشی در مساجد راه‌اندازی شده و مکتب‌خانه‌ها نیز اطراف مسجد ساخته شدند.

انتهای پیام/83003/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول