اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون مساجد کرمانشاه:

350 کانون فرهنگی و هنری در مساجد وجود دارند

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون مساجد کرمانشاه گفت: 350 کانون فرهنگی و هنری در یک‌هزار و 211 مسجد استان کرمانشاه وجود دارند.

350 کانون فرهنگی و هنری در مساجد وجود دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، طیب صفری بعد از ظهر امروز در همایش پیوند مدارس و مساجد استان کرمانشاه که با حضور جمع کثیری از دانش‌آموزان دختر استان در مسجد امیرالمؤمنین (ع) برگزار شد، اظهار کرد: حضور دانش‌آموزان و فعالیت آنان در مساجد، هدف برپایی چنین همایش‌هایی است.

صفری این همایش را سومین همایش اجرا شده در استان دانست و گفت: این همایش در شهرهای سنقرو کلیایی، اسلام‌آباد غرب و کرمانشاه برگزار شده است.

وی افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آمادگی دارند که با همکاری آموزش و پرورش این پیوند مستحکم‌تر شود.

به گفته مسئول دبیرخانه کانون مساجد استان کرمانشاه،‌ حضور دانش‌آموزان در مساجد عمران فرهنگی آن است، زیرا عمران مساجد فقط در ساخت مسجد خلاصه نمی‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون مساجد کرمانشاه گفت: حضور جوانان و دانش‌آموزان در مساجد عمران معنوی و  فرهنگی مساجد است.

وی ادامه داد: در یک‌هزار و 211 مسجد استان بیش از 350 کانون فرهنگی و هنری وجود دارد و مطالبه شما جوانان از کانون‌های مساجد باید اجرای برنامه‌های فرهنگی خوب باشد.

صفری با تاکید بر حضور فعال جوانان در مساجد،‌ خاطر نشان کرد: حضور جوانان در مساجد بسیار مهم است و جوانان باید اوقات فراغت خود را در مساجد بگذرانند، چرا که حضور در مسجد باعث موفقیت شما در آینده می‌شود.

وی گفت: دانش‌آموز یا دانشجویی که از غذای معنوی مساجد استفاده می‌کند با دیگران متمایز است و افراد نخبه بسیاری هم پرورش یافته همین مساجد بوده‌اند.

مسئول دبیرخانه کانون مساجد کرمانشاه با بیان اینکه نباید در تعلیم و تربیت فقط به مدارس اکتفا کرد، افزود: حضور دانش‌آموزان و جوانان در مساجد آنان ‌را از خطر تهاجم فرهنگی محفوظ و مصون می‌دارد.

وی حمله دشمن را در قالب‌های مختلف فرهنگی دانست و گفت: ماهواره، فیلم و اینترنت برخی از راه‌های رسوخ در دل جوانان است و مسجد امن‌ترین و سالم‌ترین مکان برای فرد است، چرا که محیطی معنوی را برای فرد می‌سازد.

صفری همچنین بر آبادانی مساجد در محله‌ها تاکید کرد و از دانش‌آموزان خواست تا در مراسم‌های فرهنگی و مذهبی حضوری فعال داشته باشند.

انتهای پیام/2700/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول