اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه:

نخستین جشنواره کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ابرکوه برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه از برگزاری نخستین جشنواره کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ابرکوه در اسفند ماه سال جاری خبر داد.

نخستین جشنواره کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ابرکوه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، جواد عادل در جمع مسئولان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ابرکوه با حضور سرپرست دبیرخانه این کانون‌ها در استان یزد اظهار داشت: در این جشنواره دستاوردها و پتانسیل‌های این کانون‌ها در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

وی بیان داشت: از کانون‌ها می‌خواهیم نسبت به مستندسازی فعالیت‌های خود اقدام کنند زیرا تقسیم بودجه تنها بر اساس فعالیت‌ها صورت می‌گیرد و در دهه فجر امسال کانون‌ها شاهد این مسئله بودند.

این مسئول ادامه داد: در پی ارائه آمار غلط به مسئولان بالادست نیستیم و تنها بازتاب کارهای ارزشمند انجام شده را باعث ترویج فعالیت‌های ارزشی فرهنگی می‌دانیم.

عادل ابراز داشت: برخی کانون‌ها نیز به کارهای ارزشمند دیگری دست زده‌اند که اگرچه وظیفه آنها نیست اما وظیفه انسانی و اسلامی به شمار می‌رود و این مسئله نمود مردمی بودن کانون‌های مساجد را می‌رساند.

وی با اشاره به کانون مسجد امام حسین(ع) ابرکوه به عنوان کانون موفق شهرستان و استان گفت: امیدواریم دیگر کانون‌ها نیز در آینده، کمتر از این کانون نباشند و آنچه فعالیت این کانون را بارز می‌کند درگیر کردن تمام مردم با فعالیت‌های فرهنگی است که می‌توان از این تجارب موفق بهره‌برداری کرد.

عادل در تشریح مشکلات کانون‌ها گفت: روحانیون در فعالیت‌های فرهنگی نقش بارزی دارند و این در حالی است که بسیاری از مساجد روحانی ندارند و همین امر مشکلات بسیاری را برای فعالان کانون‌ها به وجود آورده است.

وی با اشاره به شعارهای فرهنگی که در بسیاری از جلسات اداری داده می‌شود، اظهار داشت: همه نام فرهنگ را می‌آورند اما در عمل هیچ کمکی به برنامه‌های فرهنگی نمی‌شود و این در حالی که توقعات دستگاه‌ها از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یک‌سویه است.

عادل اضافه کرد: متأسفانه عدم اطلاع رسانی فعالیت کانون‌ها باعث می‌شود که به طور مثال از وجود گروه تواشیح قدرتمند در شهرستان بی‌اطلاع باشیم و نتوان از خدمات آنها استفاده کرد.

انتهای پیام/2464/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول