اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد:

2 میلیون نفر در کانون‌های مساجد کشور فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: 2 میلیون نوجوان و جوان در 15 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد کشور فعالیت می‌کنند.

2 میلیون نفر در کانون‌های مساجد کشور فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه ملی عکاسی عاشورایی نگاه سرخ در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اظهار داشت: در این کانون‌ها رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری وجود داشته و ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور هم حمایت‌های ویژه‌ای در طول سال از این کانون‌ها به عمل می‌آورد.

وی افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در طول سال کارهای فاخری ارائه می‌دهد که از جمله این آثار می‌توان به مسابقه‌ ملی عکاسی عاشورایی نگاه سرخ اشاره کرد.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور خاطرنشان کرد: دنیای امروز محل زورآزمایی‌‌هاست که همه تلاش ما در عرصه فرهنگی و هنر باید موجب نزدیکی انسان به خدا شود.

سلیمانی تصریح کرد: خداوند زیباترین زیبایی‌ها و جذاب‌ترین جذابیت‌هاست بنابراین باید تلاش کنیم که به این زیبایی و جذابیت نزدیک شویم.

به گفته وی امروز لشکر جهل انسان را به سوی خودخواهی و غرور و لشکر عقل انسان را به سوی حق رهنمون می‌کند.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: ابزار این نبرد هنر است و هنرمندان باید از هنر خود به نحو شایسته استفاده کند.

این مسئول هنر را استعداد الهی دانست و ابراز داشت: هنر محصول حفظ زیبایی‌شناسی است و باید در مسیر تکامل انسان قرار بگیرد.

سلیمانی تأکید کرد: هنر متعهد انسان را به پروردگار نزدیک و دل او را سرشار از امید می‌کند.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تأکید کرد: برخی از هنرها به ظاهر شکل هنر دارند، اما در واقع هنر نیستند؛ زیرا موجب دوری انسان از پروردگار می‌شود.

وی معیار سنجش هنر واقعی و بدلی را نزدیکی انسان به پروردگار دانست و گفت: اگر خواهان استقبال جوانان و نوجوانان از کانون‌های فرهنگی و هنری هستیم باید برنامه‌هایی متناسب با نیاز آنها در این کانون‌ها طراحی و اجرا کنیم.

این مسئول اضافه کرد: کانونهای فرهنگی و هنری محل جمع شدن اندیشه‌هاست و در این محیط جوانان و نوجوانان می‌توانند استعدادهای خود را شکوفا کنند.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از دست‌اندرکاران برگزاری دومین مسابقه ملی عکاسی عاشورایی نگاه سرخ در گرگان تقدیر کرد.

انتهای پیام/8303/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول