اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز تشکیل کانون‌های فرهنگی، هنری

70 کانون فرهنگی ـ‌ هنری در اردبیل افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: همزمان با 18 اسفندماه سالروز تشکیل کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد، 70 کانون در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

70 کانون فرهنگی ـ‌ هنری در اردبیل افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اردبیل عصر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل با گرامیداشت 18 اسفندماه روز تشکیل کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد اظهار داشت: به همین مناسبت برنامه‌های متنوعی روز 17 اسفندماه برگزار می‌شود تا از فرهنگبانان، فعالان و خادمان مساجد تجلیل شود.

نادر سقا تصریح کرد:‌ به دلیل آن که 18 اسفندماه روز جمعه است ما مراسم گرامیداشت سالگرد کانون‌های مساجد را 17 اسفندماه در اردبیل و از ساعت 15 عصر در مجتمع فرهنگی، هنری فدک اردبیل با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار کرده و از 100 نفر فعالان و خادمان مساجد تجلیل می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: علاوه بر مرکز استان در شهرهای خلخال و پارس‌آباد نیز روزهای 19 و 20 اسفندماه آیینی برگزار شده و از فعالان این عرصه تجلیل شده و سالگرد تشکیل کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد گرامی داشته می‌شود.

این مسئول به دیدار شورای مرکزی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و استاندار اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: قرار است پیش از خطبه‌های نماز جمعه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها سخنرانی در زمینه اهمیت کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد داشته باشند که در این زمینه برنامه‌ریزی لازم برای سخنرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در مورد اهمیت و جایگاه کانون‌های فرهنگی، هنری صورت گرفته است.

سقا تولید ویژه برنامه‌ها، توزیع ده‌ها جلد کتاب در کانون‌ها و همچنین افتتاح 70 کانون در سالگرد شکل‌گیری کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد را از دیگر برنامه‌های سالگرد این مجموعه مؤثر و کارآمد به عنوان جبهه فرهنگی و هنری تأثیرگذار توصیف کرد.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: آبادی و مرمت مساجد تنها به زیباسازی و شکیل بودن آن نیست بلکه مسجدی آباد و معمور است که در آن مردم حضوری با شکوه داشته باشند و برنامه‌های با کیفیت اجرایی شود.

شکل‌گیری 350 کانون در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان بیان کرد: از زمان پیامبر اکرم (ص) مساجد همیشه پایگاه حضور گسترده مردم در قالب برنامه‌های مختلف بوده به طوریکه معراج پیامبر (ص) از مسجد صورت گرفته و مسجد برای مؤمنان مایه سرور و برای منافقان همچون قفس تنگ و تاریک است.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: از سال 71 که کانون فرهنگی، هنری مساجد به عنوان دستاورد انقلاب اسلامی شکل گرفت شورای عالی انقلاب این مجموعه را با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی و رونق فعالیت‌های فرهنگی، هنری در دستور کار قرار داد به طوریکه از سال 72 نیز کانون‌های فرهنگی،‌ هنری در استان اردبیل شکل گرفت و ما با تشکیل پنج کانون فعالیتمان را آغاز کردیم.

این مسئول گفت: در حال حاضر این تعداد کانون به 350 مورد رسیده است که در مناطق شهری و روستایی فعالیت می‌کنند.

وی با یادآوری اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی، فرهنگی و هنری به همت کانون‌های مساجد و همچنین مشارکت کانون‌ها در برنامه‌های مناسبتی اعم از شهادت، میلادیه و مناسبت‌های ملی و مذهبی به شکل گسترده است به طوریکه در سال‌های اخیر نیز نمود چنین حرکتی را به عینه شاهد بودیم.

انتهای پیام/62006‌/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول