اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد

فعالیت 500 کانون فرهنگی مساجد در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از فعالیت بالغ بر 500 کانون فرهنگی‌ هنری مساجد استان خبر داد.

فعالیت 500 کانون فرهنگی مساجد در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمید حاذق نیکرو در گردهمایی اصحاب مسجد و بسیج استان با تبریک فرا رسیدن سال روز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی مردم ایران بزرگ‌ترین انقلاب در قرن‌های اخیر است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دارای رویکرد فرهنگی است، گفت: مساجد در وقوع انقلاب اسلامی نقش مهمی داشتند.

این مسئول، مسجد را نخستین پایگاه دارای اهمیت در اسلام و انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: مسجد محیطی مهم است که در آن باید بحث‌های اعتقادی، تربیتی و مباحث اجتماعی مطرح شود.

* تقویت مساجد موجب تقویت نیروی انسانی می‌شود

حاذق نیکرو، با تاکید بر اینکه تمام برنامه‌ریزی‌ها باید برای ارتقای مساجد باشد و متذکر شد: تقویت مساجد موجب تقویت نیروی انسانی جامعه می‌شود.

وی نقش روحانیت در تقویت مساجد را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: بسیج و کانون‌های فرهنگی‌ هنری سرمایه مساجد هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، مسجد را محیطی مردمی خواند و تصریح کرد: در تمام برنامه‌ریزی‌ها و بسترسازی‌ها باید به جایگاه مساجد توجه شود.

وی با بیان اینکه در تمام حوزه‌ها باید نقش مساجد فعال باشد یادآور شد: باید به افزایش نقش مردم و به ویژه جوانان در مساجد توجه کرد.

*فعالیت 500 کانون فرهنگی‌ هنری مساجد در گیلان

نیکرو با اشاره به فعالیت بیش از 500 کانون فرهنگی هنری مساجد در گیلان، افزود: به ‌زودی تعداد این کانون‌ها در استان افزایش می‌یابد.

این مسئول به وضعیت جامعه هنری کشور اشاره کرد و متذکر شد: بخش عمده‌ای از حوزه هنری و هنرمندان ما در تراز انقلاب اسلامی نیستند و در تراز آرمان‌های انقلاب اسلامی عمل نمی‌کنند.

به گفته وی، هنرمندان، سینماگران و نویسندگان باید از فضای مساجد به دنیای هنر بیایند تا بتوانند اهداف انقلاب اسلامی را تامین کنند.

حاذق نیکرو، با تصریح بر اینکه برخی آثار هنری در تراز انقلاب اسلامی نیست، خاطر نشان کرد: باید برای حضور و فعالیت جوانان در مساجد برنامه‌های فرهنگی ‌هنری را زمینه‌سازی کنیم.

انتهای پیام/2300/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول