اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا برنامه پنجم توسعه کشور

کانون‌ فرهنگی مساجد به 22 هزار مرکز افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی‌ هنری مساجد کشور گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور، تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از 15 هزار مرکز کنونی به بیش از 22 هزار مرکز افزایش می‌یابد.

کانون‌ فرهنگی مساجد به 22 هزار مرکز افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت ‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی در گردهمایی اصحاب مسجد و بسیج گیلان با گرامیداشت دهه مبارک فجر، اظهار کرد: گیلان با داشتن شخصیت‌های بزرگی مانند آیت‌الله بهجت از پشتوانه‌های اسلام است.

وی با بیان اینکه حرکت جهانی اسلام از مساجد آغاز شد، افزود: رسول اکرم (ص) همواره بر توجه به مساجد تاکید داشتند.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ‌هنری مساجد کشور، ولایت را در پیوند همیشگی با مسجد دانست و گفت: در زمان ظهور ندای امام زمان (عج) از کنار مسجد الحرام به گوش خواهد رسید.

*نهضت امام خمینی (ره) از مساجد آغاز شد

وی با اشاره به اینکه نخستین سخنرانی امام خمینی (ره) در سال 42 در مسجد انجام شد، تصریح کرد: حرکت و نهضت الهی امام خمینی (ره) از مساجد آغاز شد.

ارباب‌ سلیمانی توجه به مساجد را عامل ادامه راه انقلاب اسلامی خواند و گفت: مسجد پایگاه دیانت و سیاست و مظهر آمیختگی دنیا و آخرت انسان است.

وی به گزارش اخیر رادیو آمریکا اشاره کرد و گفت: رادیو آمریکا سه عامل روحانیت، بسیج و کانون‌های فرهنگی‌ هنری مساجد را مانع تحقق اهداف تهاجم فرهنگی غرب می‌داند.

این مسئول اذعان کرد: تا زمانی که تفکر انقلابی در بین نیروهای انقلاب وجود داشته باشد دشمن احساس ناامیدی می‌کند.

*اهمیت توجه به موضوع شبکه‌سازی در مساجد

وی توجه به موضوع شبکه‌سازی در مساجد را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید راه ارتباط و انتقال تجربه در بین اعضای مساجد فراهم آید.

ارباب‌ سلیمانی، الگوسازی از مساجد موفق برای استفاده دیگر مساجد را از برنامه‌های ستاد کانون‌های فرهنگی‌ هنری مساجد کشور عنوان کرد و گفت: باید به موضوع برگزاری نماز جماعت در مساجد توجه بیشتری شود.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت دستگاه‌ها و اداره‌های مختلف به صورت هدفمند استفاده کرد، متذکر شد: تمام دستگاه‌ها با محوریت نماینده ولی ‌فقیه در استان باید پیگیر برنامه‌های مربوط به مساجد باشند.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی‌ هنری مساجد کشور برخی از ائمه جماعت را نیازمند ارتقای سطح علمی دانست و گفت: برای نشاط آفرینی در محیط مساجد باید برنامه‌ریزی کرد.

*تعداد کانون فرهنگی‌ هنری مساجد به 22 هزار مرکز افزایش می‌یابد

وی با اشاره به اینکه اکنون بالغ بر 15 هزار کانون فرهنگی ‌هنری در مساجد کشور فعالیت می‌کنند، خاطر نشان کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور، تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به بیش از 22 هزار مرکز افزایش می‌یابد.

ارباب ‌سلیمانی اضافه کرد: با فعالیت‌ دولت‌های نهم و دهم و با کمک مجلس شورای اسلامی ظرفیت کانون‌های فرهنگی‌ هنری مساجد به صورت چشمگیری افزایش یافته است.

*فعالیت 10 هزار کتابخانه در مساجد کشور

وی از راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی‌ هنری مساجد در مصلی‌های کشور خبر داد و گفت: اکنون بیش از 10 هزار کتابخانه در مساجد کشور فعال هستند.

این مسئول هدف از راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی‌ هنری مساجد در مکان‌های نماز جمعه کشور را دعوت جوانان به شرکت در نماز جماعت و نماز جمعه و همچنین برطرف کردن شبهات عقیدتی و دینی جوانان ذکر کرد.

وی با تصریح بر اینکه کانون‌های فرهنگی‌ هنری مساجد دانشگاه‌ها نیز راه‌اندازی می‌شوند، یادآور شد: باید پیوند بین نسل جوان و مساجد عمیق‌تر شود.

ارباب‌ سلیمانی، ولایت، معنویت و وحدت را عامل وقوع انقلاب اسلامی دانست و متذکر شد: همواره پایگاه این سه عامل، مسجد بوده است.

انتهای پیام/2300/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول