اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد:

کشتارگاه دام یاسوج به استقبال طرح لیبل‌گذاری گوشت قرمز استحصالی رفت

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از آغاز طرح لیبل‌گذاری گوشت قرمز استحصالی در کشتارگاه یاسوج خبر داد.

کشتارگاه دام یاسوج به استقبال طرح لیبل‌گذاری گوشت قرمز استحصالی رفت

محسن صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: کارشناسان بهداشتی و ناظران شرعی لاشه‌های دام کشتار شده را پس از نظارت شرعی و بهداشتی ابتدا ممهور به مهر بهداشتی دامپزشکی کرده و سپس بر روی لاشه‌های فوق برچسب (لیبل) که شامل اطلاعاتی از قبیل مشخصات تولید، تاریخ تولید و انقضاء، مشخصات کشتارگاه و ... است، الصاق و با خودروهای مخصوص حمل روانه بازار مصرف می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد، اجرایی شدن این طرح را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: با توجه به نقش مهم و مؤثر کشتارگاه‌ها در تولید گوشت بهداشتی و سالم و همچنین نظر به اهمیت انجام نظارت‌های دقیق و کنترل لاشه‌های تولیدی، امکان ردیابی و برخورد با موارد تخلف در واحدهای عرضه سطح شهر وجود داشته و با لیبل‌گذاری در عمل برای گوشت شناسنامه‌ای درست شده است که ردیابی دقیق منشأ تولید و تضمین سلامت گوشت را ممکن می‌سازد.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد در پایان  با اشاره به اجرای این طرح از ابتدای اسفندماه از شهروندان خواست به منظور حفظ سلامتی خود و سایر اعضای جامعه از خرید و مصرف هرگونه گوشت فاقد لیبل‌گذاری و مهر بهداشتی دامپزشکی خودداری و تخلفات بهداشتی را به تلفن 1512 اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/82009/ذ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول