اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه خبر داد

اجرای 4 طرح کلان در حوزه دام و طیور در کهگیلویه

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه گفت: در راستای توسعه فعالیت‌های بخش کشاورزی و دامپروری، چهار طرح کلان در سطح شهرستان پیشنهاد شده و در دست اقدام است.

اجرای 4 طرح کلان در حوزه دام و طیور در کهگیلویه

محمد رازی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دهدشت، از اجرای طرح‌های کلان جهت رفع مشکلات کشاورزی و دامی در شهرستان خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه با تبیین جایگاه کشاورزی در تولید ملی اظهار داشت: ظرفیت‌های خوبی در بخش کشاورزی در سطح شهرستان داریم که نیازمند استفاده درست و به جا از این ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود است.

وی با تأکید بر لزوم رسیدگی به مشکلات کلان در حوزه کشاورزی عنوان کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت‌های فعلی بخش کشاورزی، ارتقای بهره‌وری و استفاده از فناوری‌های نوین می‌تواند زمینه تولیدات کشاورزی را فراهم کند.

رازی‌پور اجرای چهار طرح بزرگ در حوزه دامی را یادآور شد و گفت: طرح سردخانه هزار تنی در روستای طولیان از جمله طرح‌های پیشنهادی در حوزه دامی است که در حال بررسی است.

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه با اشاره به صدور مجوز کارخانه مرغ مادر در این شهرستان عنوان کرد: در صورت اجرا شدن این طرح می‌توان گفت بخشی از مشکلات استان‌های همجوار در حوزه تأمین مرغ نیز برطرف می‌شود.

وی احداث کارخانه بزرگ تولید خوراک دام و طیور شهرستان را مورد اشاره قرار داد و گفت: صدور مجوز کارخانه تولید خوراک دام و طیور انجام شده و اجرای طرح منوط به تأمین اعتبار لازم از سوی بانک عامل است.

این مسئول در بخش کشاورزی شهرستان کهگیلویه حمایت از دامداران و کشاورزان را باعث رونق تولیدات این حوزه دانست و عنوان کرد: تهیه و پیشنهاد قیمت تضمینی خرید در راستای اعمال سیاست حمایت از قیمت محصولات دامی با توجه به قیمت‌های تمام شده، انگیزه تولیدکنندگان را بالا می‌برد.

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه در ادامه با تشریح شرایط و ضوابط راه‌اندازی واحدهای دامی، احداث مزرعه پرورش گاو شیری با ظرفیت 200 رأس گاو شیرده در روستای تراب را از دیگر طرح‌های در دست اجرا برشمرد و خاطرنشان کرد: در صورت تأمین اعتبار و راه‌اندازی این واحد، بخش زیادی از فرآورده‌های شیری شهرستان‌های کهگیلویه، لنده و چرام برطرف می‌شود.

انتهای پیام/82008/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول