اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه خبر داد

نظارت 35 اکیپ نوروزی بر فرآورده‌های دامی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز با 35 اکیپ ثابت و سیار خبر داد.

نظارت 35 اکیپ نوروزی بر فرآورده‌های دامی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، نادر پرور اظهار کرد: طرح تشدید نظارت بهداشتی از 26 اسفند ماه سال‌ جاری الی 13 فروردین‌ ماه 92 به‌صورت ویژه در دو نوبت صبح و عصر بر عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان کرمانشاه اجرا می‌شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، پرور از افزایش نظارت این اداره کل بر مراکز عرضه و فروش فرآورده‌های خام دامی در ایام نوروز خبر داد.

به گفته وی در حال حاضر بالغ بر هزار و 965 واحد عرضه‌کننده فرآورده‌های خام دامی تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه هستند.

پرور نظارت بر قصابی‌ها، مرغ و ماهی‌فروشی‌ها، فروشگاه‌های عرضه فرآورده‌های خام دامی و کشتارگاه‌ها را از جمله وظایف بازرسان اکیپ‌های دامپزشکی عنوان کرد و افزود: این افراد همچنین موظف هستند که بر عرضه گوشت‌های منجمد نظارت داشته باشند، چرا که نگهداری این نوع گوشت در دمای غیر استاندارد باعث  فساد آن می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف مهم دامپزشکی جلوگیری از کشتار دام و طیور ناسالم در کشتارگاه‌ها است.

مدیرکل دامپزشکی استان در ادامه به افرادی که اقدام به کشتار خیابانی دام می‌کنند، هشدار داد و تاکید کرد: در صورت مشاهده این گونه موارد غیربهداشتی، اکیپ ویژه نظارت دامپزشکی با همکاری مرکز بهداشت و اجرائیات شهرداری با متخلفان به شدت برخورد خواهد کرد.

پرور گفت: با همکاری دادستان‌، یک شعبه ویژه قضایی در دادگستری شهرستان کرمانشاه به جرائم مخصوص حوزه دام و طیور اختصاص یافته است که در صورت هر گونه مشاهده تخلف با افراد متخلف که اقدام به ذبح غیر بهداشتی دام کنند، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی در پایان از مردم خواست از خرید گوشت مورد نیاز خود خارج از شبکه مجاز توزیع خودداری کنند.

انتهای پیام/2700/ر/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول