اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه دامپزشکی ریگان:

قاچاق دام در ریگان کاهش یافت

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه دامپزشکی ریگان گفت: با توجه به اطلاع‌رسانی مناسب و همکاری نیروی انتظامی و دیگر نهادهای ذیربط با این شبکه، قاچاق دام در این شهرستان نسبت به سال گذشته کاهش مطلوبی داشته است.

قاچاق دام در ریگان کاهش یافت

حجت‌الله جعفری امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: پدیده دام قاچاق به عنوان یکی از مهم‌ترین معضلات و مشکلات دامپزشکی به منظور کنترل و مبارزه با بیماری‌های دامی است.

وی افزود: ورود دام‌های فاقد هویت مشخص و به ویژه برنامه‌های منظم واکسیناسیون و سمپاشی و مراقبت در بیماری‌های دام می‌تواند زمینه مناسبی در شیوع بیماری‌های معمول و بروز بیماری‌های نادر باشد.

جعفری بیان داشت: گسترش بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، آسیب‌های زیست محیطی از قبیل وجود لاشه‌های دام‌های تلف شده در محیط  از دیگر آسیب‌های پدیده شوم قاچاق دام است.

وی گفت: شبکه دامپزشکی ریگان علاوه بر اجرای برنامه‌های کنترلی و مبارزه با بیماری‌های دامی و مشترک به منظور حفظ و صیانت از سرمایه دامی و تامین و تضمین بهداشت عمومی جامعه برخورد جدی با پدیده شوم دام قاچاق را در راس برنامه‌های خود قرار داده است.

جعفری تصریح کرد: با توجه به اطلاع‌رسانی مناسب در زمینه آسیب‌ها و آثار مضر این پدیده بر صنعت دامپروری و همکاری مناسب نیروی انتظامی و دیگر نهادهای ذیربط با این شبکه، قاچاق دام در این شهرستان نسبت به سال گذشته کاهش بسیار مطلوبی داشته است.

وی افزود: از دیگر اقدامات این شبکه در سال جاری استفاده از پلاک‌های بارکددار برای دام‌های بومی منطقه به منظور ثبت دقیق اطلاعات هویتی و فنی دام‌ها و تفریق آنها از دام‌های قاچاق کمک موثری در مبارزه با این پدیده داشته است.

ایمن‌سازی دام‌های نرماشیر علیه تب برفکی

رئیس شبکه دامپزشکی نرماشیر گفت: برای سومین بار در سال جاری گاوهای نرماشیر علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

سرحدی همچنین اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد 22 هزار و 320 نوبت سر گاو و گوساله در این شهرستان طی فازهای سراسری واکسیناسیون تب برفکی علیه این بیماری ویروسی مسری واکسینه شدند.

وی افزود: جلوگیری از وقوع این بیماری مستلزم انجام اقدامات قرنطینه‌ای بسیار دقیق، جلوگیری از ورود دام آلوده به منطقه و رعایت اصول بهداشتی مرتبط در دامداری‌ها است.

سرحدی بیان داشت: در سومین مرحله از این طرح تعداد 8 هزار راس گاو و گوساله در شهرستان نرماشیر علیه تب برفکی واکسینه می‌شوند که این عملیات توسط بخش خصوصی دامپزشکی و با مانیتورنیگ بخش دولتی در حال اجرا است و تا پایان اسفند ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/80014/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول