اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی کرمان خبر داد

واکسیناسیون 19 هزار دام سنگین در کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: فاز سوم واکسیناسیون تب برفکی گاوی در شهرستان کرمان آغاز و بیش از 19 هزار و 738 رأس گاو و گوساله در سطح گاوداری‌های کرمان واکسینه می‌شوند.

واکسیناسیون 19 هزار دام سنگین در کرمان

محمدمهدی یزدانپناه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به نقش دامپزشکی در ارتقای سلامت و بهداشت عمومی جامعه اظهار داشت: با تلاش مستمر کارشناسان دامپزشکی در سطح این شهرستان واکسیناسیون دام‌ها بر علیه بیماری‌های دامی و مشترک انسان و دام انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بیماری تب برفکی خسارات شدید اقتصادی در جمعیت‌های دامی وارد می‌کند، تصریح کرد: این بیماری یکی از موانع اصلی در تامین بهداشت، تولید دام و فرآورده‌های دامی محسوب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد:به همین منظور فاز سوم واکسیناسیون بیماری تب برفکی گاوی از ابتدای اسفند ماه آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه دارد.

یزدانپناه گفت: پیش‌بینی می‌شود طی مدت انجام این فاز بیش از 19 هزار و 738 رأس گاو و گوساله در سطح گاوداری‌های شهرستان کرمان واکسینه شوند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان اذعان داشت: مبارزه و پیشگیری از بیماری‌های دامی از اولویت‌های کاری و اساسی‌ترین برنامه‌های دامپزشکی در واحدهای اپیدمیولوژیک است.

وی عنوان کرد: واکسیناسیون دام‌ها و رعایت مقررات بهداشتی ـ قرنطینه‌ای و جلوگیری از نقل و انتقال دام بدون مجوز بهداشتی دامپزشکی از عوامل مهم در پیشگیری از شیوع این بیماری در منطقه است.

انتهای پیام/2446/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول