اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل دامپزشکی خراسان‎رضوی:

واکسیناسیون دام‎های عشایر در اولویت است

خبرگزاری فارس: مدیر کل دامپزشکی خراسان‎رضوی گفت: پوشش عملیات واکسیناسیون دام‎های عشایری در اولویت برنامه‎ها قرار دارد.

واکسیناسیون دام‎های عشایر در اولویت است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ناصر مرگان‌ازغدی صبح امروز در جلسه ماهانه مسئولان شبکه‎های دامپزشکی استان اظهار داشت: با توجه به رویکرد دامپزشکی در جهت ارائه خدمات در تمامی نقاط و بویژه برای اقشار محروم و نیز با توجه به اینکه دام عشایر به طور مرتب در حال تردد است، این موارد بسترساز بروز برخی بیماری‎های دامی است و تمامی شبکه‎های استان تلاش داشته باشند تا مایه‌کوبی دام‎های عشایر مناطق تحت پوشش خود را در اولویت قرار دهند.

وی با اشاره به در پیش بودن فصل گرما و احتمال بروز تب کریمه کنگو، از مسئولان شبکه‎های دامپزشکی استان خواست تا با موارد کشتار غیرمجاز دام به طور قاطع برخورد و متخلفین را به مراجع قضایی ارجاع دهند.

ازغدی یادآور شد: شبکه‎های دامپزشکی استان در جهت تکمیل فعالیت‎های فنی دامپزشکی در راستای پیشگیری از بیماری‎های مشترک و بیماری‎های دامی، مباحث مرتبط را از طریق آموزش و اطلاع‎رسانی به گروه‎های مخاطب منتقل کنند تا زمینه بروز بیماری‎ها به حداقل ممکن کاهش یابد.

وی همکاری‎های بین بخشی با دستگاه‎هایی نظیر نیروی انتظامی و مراکز بهداشت را در جهت کنترل تردد دام‎ها و نیز اطلاع‌رسانی موارد بیماری‎ها و نشست‎های مشترک را در زمینه پیشگیری از بیماری‎ها مهم دانست.

مدیرکل دامپزشکی استان، نظارت بر زنجیره توزیع واکسن در سطح شهرستان‏ها، دقت در ارائه گزارش‎های ماهانه، دقت بیشتر در بازرسی از داروخانه‎ها و مراکز فروش دارو و نیز پیش‌بینی دقیق واکسن‎های مورد نیاز را نیز از جمله موارد لازم برای برنامه‎ریزی سال نو ضروری دانست.

انتهای پیام/70005/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول