اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اصفهان:

بسیج سازندگی در تولید دام سبک به مردم شرق اصفهان کمک کند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار اصفهان گفت: بسیج سازندگی استان اصفهان با ایجاد مشارکت و شرایط تولید دام سبک به کشاورزان شرق استان در بهبود وضعیت معیشتی آنها کمک کند.

بسیج سازندگی در تولید دام سبک به مردم شرق اصفهان کمک کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا همدانیان در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای هجرت 3 بسیج سازندگی با بیان اینکه بسیج سازندگی به عنوان یک سازمان مردم نهاد فعالیت خوبی را در طی 35 سال گذشته ارائه داده است، اظهار کرد: استان اصفهان در شرایط خشکسالی کنونی وضعیت بدی در طول 45 سال گذشته داشته و این قضیه همچنان مستمر است.

وی با تاکید به این که این رقم اعتبار برای این منظور غیر قابل پیش‌بینی است، افزود: در استان اصفهان 700 هزار جمعیت روستایی وجود دارد که 450 هکتار اراضی موجود زیر کشت،130 هکتار به دلیل کمبود آب کمتر کشت شده است.

معاون برنامه ریزی استاندار اصفهان با بیان اینکه قابلیت‌های استان در کشاورزی و دامپروری خوب است، تصریح کرد: اردوهای جهادی بسیار برای آینده و مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان و دانشجویان بسیار مفید است.

وی ادامه داد: با توجه به محرومیت و شرایط اقلیمی در شرق اصفهان اولویت‌ها و سیاست گذاری‌ها در رابطه با معیشت ترویج و آموزش به سمت تولید و صادرات به سایر استان‌ها از طریق طرح هجرت باشد.

همدانیان با اشاره به محقق شدن این امر به کمک جهاد کشاورزی گفت: در بودجه 91 مشاغل خانگی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: باید در قسمت شرق اصفهان تولید دام‌های سبک نیز و کاربری‌های مرتبط با کشاورزی صورت گیرد.

معاون برنامه ریزی استاندار اصفهان تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه کشاورزی با کمک بسیج سازندگی استان به یاری کشاورزان شرق اصفهان و بهبود وضع معیشتی آنها اقدام کنند.

انتهای پیام/63012/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول