اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

بلاتکلیفی زائران عتبات عالیات خراسان جنوبی / کنسلی پرواز زائران

خبرگزاری فارس: به دلیل حاضر نشدن هواپیمای شرکت هواپیمایی ایرلاین پرواز زائران خراسان جنوبی به عتبات عالیات کنسل و زائران بلاتکلیف مانده‌اند.

بلاتکلیفی زائران عتبات عالیات خراسان جنوبی / کنسلی پرواز زائران

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، چهار گروه از زائران عتبات عالیات خراسان جنوبی قرار بود در تاریخ دوم اسفند‌ماه جاری با هواپیمای شرکت هواپیمایی ایرلاین به عتبات عالیات مشرف شوند که اداره کل حج و زیارت خراسان جنوبی پرواز را آماده کرده بود ولی شرکت هواپیمایی ایرلاین هواپیمای خود را برای اعزام زائران این استان نیاورده است.

خبرنگار فارس در راستای کنسل شدن پرواز زائران عتبات عالیات خراسان جنوبی به سراغ مدیرکل حج و زیارت استان رفته و موضوع را پیگیری کرده است.

ابوالفضل نوفرستی درگفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند در ارتباط با کنسل شدن پرواز چهار گروه با جمعیت 120 نفر زائر عتبات عالیات خراسان جنوبی اظهار کرد: این تعداد زائر قرار بود چهارشنبه دوم اسفند‌ماه جاری به عتبات عالیات اعزام شوند که پرواز کنسل شد.

وی ادامه داد: دلیل کنسل شدن پرواز مشکلی بود که برای پرواز هواپیمایی ایرلاین به وجود آمده بود که نتوانسته مجوز ورود و نشست خود را در عراق بگیرد و به همین خاطر به بیرجند نیامده است.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: دو سال است که پروازهای عتبات عالیات با نظم و انسجام خاصی صورت می‌پذیرد ولی امسال به دلیل همین بحث هواپیمایی این مشکل به وجود آمده است.

نوفرستی با اشاره به بحث اعزام زائران سئوال شده که این جریان چطوری ادامه می‌یابد، تصریح کرد: با صحبت‌هایی که با حج و زیارت کشور صورت گرفته توافق شده که با شرکت ایرتور هماهنگ شود که این شرکت هواپیمایی زائران را زیر پوشش و به این سفر معنوی ببرد.

وی اذعان داشت: امید است بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با شرکت هواپیمایی ایرتور بتوانیم زائران عتبات عالیات خراسان جنوبی را امروز (سوم اسفند‌ماه) به عتبات عالیات اعزام کنیم.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه برخی زائران برنامه‌ریزی کرده و آیا می‌توانند انصراف دهند و هزینه آنها برگشت داده می‌شود، اضافه کرد: میزان هزینه‌ و پول زائرانی که انصراف بدهند به طور کامل برگشت داده می‌شود و هیچ مانعی وجود ندارد.

برخی از زائران عتبات عالیات خراسان جنوبی بعد از کنسل شدن پرواز تماس‌های تلفنی با خبرنگار فارس داشتند و مشکلاتشان را این طور بیان کردند که عوارض خروج از کشور پرداخت شده و ما باید از کجا این پول را بگیریم و بحث دلار وقتی گران یا ارزان شود آیا مسئولان جوابگو هستند.

بعضی از این زائران گفتند با توجه به اینکه فرودگاه نجف 28 بهمن‌ماه اعلام کرده که پرواز چهار شرکت هواپیمایی کنسل است ولی مسئولان استان یک اسفند یعنی در روز پرواز هواپیما به کاروان‌ها و زائران، خبر کنسل شدن پرواز را اطلاع دادند و این موارد از اهم مشکلات زائران عتبات عالیات خراسان جنوبی است.

===============

گزارشی از عادل اربابی

===============

انتهای پیام/69005/ج30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول