اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته محقق شد

کمک 1.4 میلیارد تومانی خراسان‌جنوبی به بازسازی عتبات

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی از هزینه شدن یک میلیارد و 400 میلیون تومانی برای بازسازی عتبات عالیات توسط خراسان‌جنوبی خبر داد.

کمک 1.4 میلیارد تومانی خراسان‌جنوبی به بازسازی عتبات

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی محمدی ظهر امروز پنج‌شنبه در همایش خادمان بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی اظهار داشت: از ابتدای تشکیل ستاد عتبات عالیات در استان تاکنون اعتباری بالغ بر 8 میلیارد تومان برای بازسازی عتبات هزینه شده است.

وی افزود: در حال حاضر مکانی برای ستاد عتبات عالیات نداریم و این مهم همت مسئولان را می‌طلبد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی تصریح کرد: باید در دستگاه‌های اجرایی اطلاع‌رسانی شود تا از توانمندی سیستم‌های اداری برای پیشبرد پروژه‌های عتبات عالیات بیشتر استفاده شود.

محمدی ادامه داد: به طور متوسط هر 14 روز یک اعزام به عتبات عالیات انجام می‌شود که در این راستا باید تدابیری اندیشیده شود تا به جای استفاده از حمل و نقل پایانه‌های استان از حمل و نقل دستگاه‌های اداری استفاده شود.

وی از اجرای سه پروژه توسط خراسان‌جنوبی در عتبات عالیات در سال جاری خبر داد و یادآور شد: گنبدخانه امامین جوادین، ایوان باب‌المراد و صحن صاحب‌الزمان باید در سال جاری توسط خراسان‌جنوبی بازسازی شود.

مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی نیز در این مراسم گفت:حدود 40 میلیون تومان کمک‌های مردمی برای بازسازی عتبات عالیات در سال گذشته جمع‌آوری شده است.

ابوالفضل نوفرستی از اعزام 16 هزار نفر به عتبات عالیات در سال گذشته خبر داد و افزود: از ابتدای امسال نیز تعداد زیادی از استان به عتبات اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه روز به روز بر اعتلای فرهنگ ناب محمدی افزوده می‌شود، ‌گفت: توهین به مقدسات اسلام سبب اهتمام بیش از پیش مسلمانان به عتبات می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی حرمین امامین جوادین در عراق نیز در این مراسم اظهار داشت: حمایت‌های مردم خراسان‌جنوبی در بازسازی عتبات عالیات بی‌نظیر است.

علی کریمی ادامه داد: طی سال‌های گذشته 11 هزار مترمربع از صحن حرم امامین جوادین بازسازی و سنگ جداره‌های صحن نیز تعویض شده است.

وی با بیان اینکه در سال 89 نیز شاهد افتتاح گنبد امام موسی کاظم (ع) بودیم، گفت: در سال گذشته نیز موفق شدیم صحن جدیدی با نام مبارک امام علی (ع) به متراژ 6 هزار متر مربع را به پایان برسانیم.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول