اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی:

خودباوری مهم‌ترین ثمره دفاع مقدس بود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: خودباوری مهم‌ترین و ثمره و درس دوران دفاع مقدس بود.

خودباوری مهم‌ترین ثمره دفاع مقدس بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ابوالفضل نوفرستی عصر امروز در یادواره شهدای کارمند و کارگر شهرستان بیرجند که در محل نمازخانه شهرداری بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: حیات عمل به اخلاص است و اگر اخلاص و اندیشه اسلامی در کار نباشد کار و اقدام انسان هیچ نتیجه و ارزشی ندارد.

وی با بیان اینکه با اخلاص‌ترین افراد در واقع شهدا هستند، تصریح کرد: شهیدان در میدان عمل اخلاص خود را نشان داده و جایگاه رفیع الهی را برای خود خریداری کردند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در دو قرن گذشته 318 جنگ در این کره خاکی رقم خورده است، ادامه داد: دو سوم این جنگ‌ها را غربی‌ها مدیریت، پشتیبانی، هدایت و اجرایی می‌کردند و در یک سوم جنگ‌های دیگر نیز به طور غیر مستقیم دخالت داشتند.

نوفرستی یادآور شد: اما هیچ کدام از این جنگ‌ها دفاع مقدس نام نگرفت و تنها جنگ هشت ساله و تحمیلی به عنوان دفاع مقدس شناخته شد چون تمامی واقعیت‌ها و رنگ و بوی این جنگ همانند وقایع قیام کربلا بود.

وی افزود: دفاع مقدس بیشترین شباهت‌ها را با نهضت کربلا و قیام امام حسین(ع) داشت.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی خودباوری را مهم‌ترین و برترین ثمره و درس دوران دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: به همین روحیه خودباوری بود که رزمندگان اسلام با تاسی از اهل بیت(ع) توانستند دشمنان را وادار به عقب‌نشینی کنند.

نوفرستی اظهار کرد: امام(ره) فرمودند"که جنگ تحمیلی برای ملت و نظام ما یک نعمت بود" و خودباوری یکی از مهم‌ترین این نعمات بود.

وی در ادامه ضمن تسلیت ایام محرم تصریح کرد: نخستین کسی که برای امام حسین(ع) عزاداری کرده خود خداوند بوده است.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه مهم‌ترین سخن و شاخص عاشورا در حقیقت انسانیت است، ادامه داد: امام حسین(ع) در کربلا درس انسانیت را بشریت آموخت.

نوفرستی یادآور شد: شهدا درس انسانیت و کمال را از امام حسین(ع) و نهضت کربلا آموختند و در جبهه‌ها به معرض نمایش گذاشتند و امروزه جامعه اسلامی نیازمند ترویج و تبیین این چنین فرهنگ‌هایی است.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس ادامه راه عاشورا و رزمندگان اسلام عاشوراییان واقعی بودند، افزود: آحاد مردم وظیفه دارند ضمن پاسداری از خون شهدا نیز اسلام‌محوری را پیشه و پیام‌های کربلا را در زندگی خود پیاده کنند.

در ادامه این جلسه از خانواده‌های شهدای کارمند و کارگر شهرستان بیرجند تقدیر شد

انتهای پیام/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول