اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی خبر داد

اعزام 820 نفر از خراسان جنوبی به حج تمتع

خبرگزاری فارس: مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی از اعزام 820 نفر از سطح استان به حج تمتع در قالب شش کاروان خبر داد.

اعزام 820 نفر از خراسان جنوبی به حج تمتع

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ابوالفضل نوفرستی عصر امروز در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های هفته حج برگزار شد، اظهار کرد: از این تعداد 428 نفر مرد و 392 نفر زن هستند.

وی افزود: همچنین از این تعداد، 141 نفر زائران اهل سنت و 679 نفر زائران اهل تشیع هستند که در سال جاری به حج تمتع اعزام می‌شوند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به مسن‌ترین و جوان‌ترین فرد در حج امسال تصریح کرد: مسن‌ترین فرد از خراسان جنوبی متولد سال 1306 و جوان‌ترین فرد متولد سال 1372 است.

نوفرستی از اعزام 9 پزشک و 18 روحانی به حج تمتع امسال خبر داد و اضافه کرد: در حج امسال 57 نفر نام فاطمه و 46 نفر نام محمد را دارند.

*برپایی نمایشگاه حج در آستانه شهدای باقریه

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی به افتتاح نمایشگاه حج اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه از روز چهارشنبه 29 شهریور‌ماه جاری در محل آستانه مبارک شهدای باقریه گشایش می‌یابد.

نوفرستی به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اشاره کرد و افزود: بر اساس این فرمایش رهبری، بر آن شدیم تا نمایشگاه حج امسال را در آستانه شهدای باقریه برپا کنیم.

وی از وجود 25 غرفه در این نمایشگاه خبر داد و یادآور شد: مهم‌ترین غرفه این نمایشگاه غرفه عکس و فیلم است که آیات مرتبط با سفرهای زیارتی به صورت مصور در آن در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی از راه‌اندازی غرفه‌ای به نام عفاف و حجاب نیز در این نمایشگاه خبر داد و افزود: در این غرفه که با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان راه‌اندازی می‌شود چادر ملی به علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

نوفرستی، اهدای خون، حج و مخابرات، پست و فرودگاه، تصحیح قرائت نماز و پاسخ به مسائل شرعی را نیز از دیگر غرفه‌های این نمایشگاه عنوان کرد.

وی به تقارن هفته حج با هفته دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: در یک غرفه نیز تمثال شهدای دفاع مقدس و افرادی که در سفرهای حج دار فانی را وداع گفته‌اند، به نمایش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول