اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی:

حجاج خراسان جنوبی از مشهد پرواز می‌کنند /820 زائر راهی سرزمین وحی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: اعزام حجاج استان از 21 مهر ماه جاری در سه پرواز از مشهد مقدس انجام می‌شود.

حجاج خراسان جنوبی از مشهد پرواز می‌کنند /820 زائر راهی سرزمین وحی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ابوالفضل نوفرستی عصر امروز در مراسم همایش حجاج 91 در خراسان جنوبی اظهار کرد: اعزام حجاج استان از 21 مهر ماه جاری در سه پرواز از مشهد مقدس انجام می‌شود.

وی از اعزام 820 نفر از سطح استان به حج تمتع در قالب شش کاروان خبر داد و افزود: از این تعداد 428 نفر مرد و 392 نفر زن هستند.

نوفرستی ادامه داد: همچنین از این تعداد 141 نفر زائران اهل سنت و 679 نفر زائران اهل تشیع هستند که در سال جاری به حج تمتع اعزام می‌شوند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی از اعزام 9 پزشک و 18 روحانی به حج تمتع امسال خبر داد و اضافه کرد: در حج امسال 57 نفر نام فاطمه و 46 نفر نام محمد را دارند.

نوفرستی از اعزام 16 هزار زائر از خراسان جنوبی در سال گذشته به عتبات عالیات نیز خبر داد و تصریح کرد: در شش ماهه امسال نیز بیش از 7 هزار نفر به عتبات عالیات اعزام شده‌اند.

وی به افراد اعزام شده به عمره مفرده اشاره کرد و افزود: در شش ماهه نخست امسال نزدیک به 9 هزار نفر از خراسان جنوبی به عمره اعزام شده‌اند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: در مجموع استان خراسان جنوبی از نظر تعداد زائر جزو استان‌های متوسط به بالای کشور است.

نوفرستی خراسان جنوبی را جزو استان‌های پیشرو در مباحث معنوی و زیارتی دانست و افزود: با توجه به جمعیت بیش از 700 هزار نفری استان بسیاری از افراد از سفرهای زیارتی و معنوی استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های زیادی برای برپایی نمایشگاه هفته حج امسال صورت گرفته است، یادآور شد: امسال رویکرد جدیدی در هفته حج در استان داریم و تمام دستگاه‌ها نیز با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته آمادگی کامل دارند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول