اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال محقق می‌شود؛

اعزام بیش از 1300 زائر تمتع از خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل حج و زیارت خراسان جنوبی از اعزام بیش از یک‌هزار و 300 نفر از خراسان جنوبی به حج تمتع خبر داد.

اعزام بیش از 1300 زائر تمتع از خراسان جنوبی
ابوالفضل نوفرستی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: در هر هفته تعداد هفت کاروان زمینی از خراسان جنوبی به کربلا اعزام می‌شوند.
وی با بیان اینکه هر دو هفته یکبار تعداد چهار کاروان هوایی با پرواز مستقیم از استان به کشور عراق اعزام می‌شود، تصریح کرد: این مهم برای نخستین بار در سطح خراسان جنوبی اتفاق می‌افتد.
مدیر‌کل حج و زیارت خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر زمینه اعزام زوار سوریه استان از طریق چهار مسیر هوایی، زمینی، ریلی و دریایی نیز فراهم شده و این مهم نیاز به اطلاع‌رسانی بیشتر در بین هم‌استانی‌ها دارد که در زائران با کاروان‌های غیر مجاز اعزام نشوند.
نوفرستی با اشاره به اینکه امسال بیش از یک‌هزار و 300 نفر از سطح استان به حج تمتع اعزام می‌شوند، گفت: به تعداد کاروان‌های اعزامی حج تمتع این استان دو کاروان دیگر افزوده شده است همچنین برای نخستین بار در خراسان جنوبی به این عدد دست یافتم.
وی از اعزام تعداد بیش از 10 هزار زائر عمره طی سال جاری در خراسان جنوبی خبر داد و اظهار داشت: در این زمینه نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر افزایش داشتیم که این مهم یکی از موهبت‌های الهی و موفقیت‌های چشمگیر استان است.
مدیر‌کل حج و زیارت خراسان جنوبی اضافه کرد: طی سال جاری توفیق داشتیم که در حج عمره و خدمت به عمره‌گزاران کشور بیش از 241 نفر را به عنوان نیروی متخصص در امور آشپزخانه و عوامل هتل اعزام کنیم.
نوفرستی با بیان اینکه در شش ماه نخست امسال بالغ بر 8 هزار نفر را تا کنون به سفر زیارتی عتبات عالیات به صورت زمینی و هوایی اعزام کردیم، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری این رقم به 16 هزار نفر برسد.
وی افزود: طی روزهای آینده همزمان با هفته حج نمایشگاه بزرگ جلوه‌هایی از عرفات، منا، مزدلفه (مشعرالحرام)، رمی جمرات و قربانگاه در مصلی المهدی بیرجند برگزار می‌شود و از تمامی هم‌استانی‌ها برای بازدید از این نمایشگاه دعوت به عمل می‌آوریم.
مدیر‌کل حج و زیارت خراسان جنوبی از برپایی نمایشگاهی از جلوه‌های مکه، مدینه و مسجدالحرام در شهرستان فردوس خبر داد و گفت: این دو نمایشگاه در شهرستان‌های بیرجند و فردوس برای نخستین بار در سطح استان به این شکل برگزار می‌شود.
نوفرستی اظهار داشت: به مردم مومن نهبندان قول می‌دهیم پس از افتتاح دفتر مستقل حج و زیارت در این شهرستان طی سال‌های آتی اینگونه نمایشگاه‌ها را برای دیدن عموم در نهبندان برگزار کنیم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول