اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی خبر داد

اعزام 1000 زائر خراسان جنوبی به حج تمتع

خبرگزاری فارس: مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی از اعزام یک‌هزار و 45 زائر در قالب کاروان‌های حج تمتع به سرزمین وحی در سال جاری خبر داد.

اعزام 1000 زائر خراسان جنوبی به حج تمتع

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ابوالفضل نوفرستی ظهر امروز در مراسم افتتاح نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی اظهار کرد: در سال گذشته 16 هزار نفر از خراسان جنوبی به عتبات عالیات اعزام شدند.

وی افزود: سال گذشته 7 هزار نفر در قالب 56 کاروان به عمره مفرده اعزام شدند؛ همچنین 24 تیرماه امسال آخرین پرواز عمره مفرده از بیرجند انجام می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی از افتتاح 9 دفتر زیارتی جدید در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: با این تعداد دفاتر زیارتی استان به 22 دفتر رسیده است.

نوفرستی ادامه داد: طی دو سال اخیر شاهد راه‌اندازی پروازهای مستقیم بیرجند بغداد، بیرجند نجف و بیرجند دمشق بودیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد روحانیان و مداحان کاروان‌های زیارتی 300 نفر در سطح استان است.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی تصریح کرد: امروزه در بحث اعزام کمترین مشکل را داریم و امید است روز به روز شاهد افزایش اعزام‌ها از مرکز استان باشیم.

نوفرستی از اعزام یک‌هزار و 245 زائر در سال گذشته از خراسان جنوبی به حج تمتع خبر داد و گفت: این میزان نسبت به سال 89 حدود 40 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: با شناسایی و جذب نیروهای تحصیلکرده و کارآمد در حوزه زیارتی در دو سال گذشته تعداد کارگزاران زیارتی استان به بیش از یک‌هزار نفر افزایش یافته است.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی به افتتاح نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی اشاره و تصریح کرد: امید است خدمات‌رسانی و ساماندهی روحانیان بیش از گذشته باشد.

نوفرستی گفت: شناخت روحانیان جوان، بااستعداد و باانگیزه بومی استان از وظایف این دفتر در سطح استان است.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول