اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماهه نخست سال جاری صورت گرفت؛

اعزام 8 هزار زائر خراسان جنوبی به عتبات عالیات

خبرگزاری فارس: مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی از اعزام 8 هزار و 480 نفر زائر از استان به عتبات عالیات در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: این تعداد در غالب 212 کاروان اعزام شده‌اند.

اعزام 8 هزار زائر خراسان جنوبی به عتبات عالیات
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ابوالفضل نوفرستی صبح امروز در جمع زائران عتبات عالیات اظهار داشت: سال گذشته حدود 16 هزار زائر از استان به عتبات عالیات اعزام شدند که نسبت به سال قبل افزایش 50 درصدی داشته است.
وی یکی از اقدامات صورت گرفته در سال گذشته در مجموعه حج و زیارت و در حوزه عتبات عالیات را راه‌اندازی پروازهای عتبات عالیات از مسیر بیرجند آبادان عنوان کرد و گفت: همچنین ما شاهد راه‌اندازی پرواز مستقیم از فرودگاه بیرجند به بغداد در سال گذشته بودیم.
مدیر کل حج و زیارت خراسان جنوبی از راه‌اندازی پرواز مستقیم از بیرجند به مقصد سوریه در سال گذشته خبر داد و گفت: البته ما در استان استقبالی برای این پروازها مشاهده نکردیم و این مسئله سبب شده است که به صورت موقت این پروازها تعطیل شود.
نوفرستی تصریح کرد: زوار سوریه از استان می‌توانند به سه شکل زمینی، هوایی، ریل و کشتی به این سفر زیارتی مشرف شوند و در این زمینه نیاز است که اطلاع‌رسانی صورت گیرد تا مردم از ثبت‌نام در کاروان‌های غیرمجاز خودداری کنند چراکه این نوع کاروان‌ها به هیچ وجه امنیت زوار را تامین نمی‌کنند.
وی افزود: در استان ما عده‌ای با سوء‌استفاده از احساسات مذهبی مردم اقدام به راه‌اندازی کاروان‌های غیرمجاز کربلا و سوریه می‌کنند که مردم متدین ما باید متوجه این مسئله باشند.
مدیر کل حج و زیارت خراسان جنوبی تصریح کرد: ما در حال حاضر به دنبال راه‌اندازی مجدد این پروازها با هواپیمایی ایران‌ایر هستیم ولی این مسئله نیاز به استقبال مردم دارد.
وی در مورد انجام پرواز عمره از فرودگاه بیرجند نیز گفت: تحقق این مسئله جزء آرزوهای قلبی ما است که امید است با پیگیری مسئولان و نمایندگان مجلس محقق شود هر چند که تاکنون نیز قول‌هایی از سوی وزارت راه و شهرسازی داده شده و امید است که پروازهای حج عمره امسال از فرودگاه بیرجند انجام شود.
مدیر کل حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر مشکل زیرساخت فرودگاه بیرجند برطرف شده است، اظهار داشت: امید است با حل این مشکلات امسال این پروازها از فرودگاه بیرجند انجام شود تا مشکل زوار در این ارتباط به حداقل برسد.
نوفرستی از برگزاری همایش‌های متعدد هم‌اندیشی در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها با هدف شناسایی راهکارهای ارتقاء سطح خدمت‌رسانی به زائران خبر داد و گفت: ما کل مسیر رفت‌و‌آمد زائران کربلا از بیرجند تا مرز خسروی را بررسی کردیم تا مشکل خاصی برای زائران وجود نداشته باشد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول