اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حج و زیارت خراسان جنوبی خبر داد

بازدید 75 هزار نفری از نمایشگاه حج خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: نزدیک به 75 هزار نفر از نمایشگاه حج استان در سال گذشته بازدید کرده‌اند.

بازدید 75 هزار نفری از نمایشگاه حج خراسان جنوبی

ابوالفضل نوفرستی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با اشاره به اینکه همه ساله سازمان حج و زیارت در استان‌ها برنامه‌های خوبی را اجرا می‌کند، اظهار کرد: در سال‌های گذشته جلوه‌هایی از حرم شریفین را در بیرجند و برخی از شهرستان‌های استان به نمایش گذاشته‌ایم.

وی استقبال مردم را از نمایشگاه‌های حج بسیار زیاد دانست و گفت: با توجه به اینکه سال گذشته فقط در شهرستان فردوس و بیرجند نمایشگاه حج برپا بوده است بیش از 75 هزار نفر از این نمایشگاه‌ها در سطح استان دیدن کرده‌اند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به پر کردن فرم‌های نظرسنجی که توسط مردم تکمیل شده است، نشان از استقبال مردم از سفرهای زیارتی و معنوی است.

نوفرستی خراسان جنوبی را جزو استان‌های پیشرو در مباحث معنوی و زیارتی دانست و افزود: با توجه به جمعیت بیش از 700 هزار نفری استان بسیاری از افراد از سفرهای زیارتی و معنوی استفاده می‌کنند.

*اعزام 16 هزار نفر از خراسان جنوبی به عتبات عالیات

وی از اعزام  16 هزار نفر از خراسان جنوبی به عتبات عالیات در سال گذشته خبر داد و گفت: در شش ماهه امسال بیش از 7 هزار نفر به عتبات عالیات اعزام شده‌اند.

مدیر کل حج و زیارت خراسان جنوبی به افراد اعزام شده به عمره مفرده اشاره کرد و افزود: در شش ماهه  نخست امسال نزدیک به 9 هزار نفر از خراسان جنوبی به عمره اعزام شده‌اند.

نوفرستی با اشاره به اینکه از هفته‌های آینده سفر حج تمتع زائران آغاز می‌شود، تصریح کرد: امید است سفر زائران حج تمتع امسال باشکوه و به سلامتی برگزار شود.

وی گفت: در مجموع استان خراسان جنوبی از نظر تعداد زائر جزو استان‌های متوسط به بالای کشور هست که جای بسی خوشحالی را دارد.

*کمک 100 میلیون تومانی زائران به مجمع خیران سلامت خراسان جنوبی

مدیر کل حج و زیارت خراسان جنوبی از کمک 100 میلیون تومانی زائران به مجمع خیران سلامت خراسان جنوبی خبر داد و افزود: در سال گذشته زائران از محل ولیمه خود این مبلغ را برای احداث ساختمان شیمی‌درمانی خراسان جنوبی کمک کرده‌اند.

نوفرستی تصریح کرد: امید است زائران امسال هم در کمک‌رسانی به احداث ساختمان شیمی‌درمانی خراسان جنوبی پیش‌قدم باشند.

* اعزام 6 کاروان به حج تمتع از خراسان جنوبی

وی از اعزام 6 کاروان به حج تمتع از خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این کاروان‌ها از نیمه دوم مهرماه به حج تمتع اعزام می‌شوند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی ادامه داد: یک کاروان 145 نفره از شهرستان قاین، یک کاروان از شهرستان‌های فردوس، سرایان و بشرویه، یک کاروان ویژه اهل سنت و سه کاروان هم از شهرستان‌های بیرجند، سربیشه، نهبندان و درمیان به حج تمتع اعزام می‌شوند که امسال بین 30 تا 33 روز افراد در حج اقامت دارند.

نوفرستی عملکرد ستاد عتبات عالیات خراسان جنوبی را بسیار عالی خواند و گفت: سال گذشته نزدیک به 100 میلیون تومان از طرف مردم به ستاد عتبات عالیات استان کمک شده است که امید است امسال این رقم افزایش داشته باشد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول