اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی:

عمره‌گذاران سفیران فرهنگی کشور ایران هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی گفت: عمره‌گذاران سفیران فرهنگی کشور ایران هستند.

عمره‌گذاران سفیران فرهنگی کشور ایران هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ابوالفضل نوفرستی ظهر امروز در همایش بزرگ عمره‌گذاران خراسان‌جنوبی که همزمان با میلاد رسول اکرم‌(ص) در بیرجند برگزار شد، بر آموزش حاجیان قبل از اعزام تاکید کرد.

وی اظهار کرد: زائران بیت‌الله الحرام به عنوان سفیران ایرانی به کشورهای زیارتی سفر می‌کنند و باید در رفتار و کردار خود در کشورهای زیارتی با دقت بیشتری کنند تا سفیران خوبی برای کشور ما باشند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی به پیشرفت‌های علمی، تحقیقاتی و فرهنگی کشور ایران در چند سال اخیر اشاره کرد و افزود: امروز با پیشرفت‌ها و موفقیت‌هایی که کشورمان در زمینه‌های مختلف به دست آورده، در دنیا با اقتدار و عظمت می‌درخشد.

نوفرستی ادامه داد: باید چهره مناسبی از این فرهنگ عظیم در سایر کشورها به نمایش بگذاریم و نقش حجاج در این بین بسیار تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه باید از ارزش‌های انقلاب و اسلام دفاع کنیم، تصریح کرد: باید بدانیم که عزت و اقتدار امروز جامعه ما مرهون خون شهدا است و امروز وامدار شهادت‌طلبی و جانفشانی جوانان مخلص در جبهه‌ها هستیم.

مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: حضور گسترده مردم یکی از عوامل موفقیت انقلاب اسلامی است و باید قدر این وحدت و اتحاد را بدانیم.

نوفرستی بر برگزاری باشکوه مراسمات ایام دهه فجر تاکید کرد و گفت: باید در این ایام با همکاری مردم سنگ تمام بگذاریم.

وی با بیان اینکه اعزام زائران عمره مفرده استان به سرزمین وحی از 16 بهمن‌ماه جاری آغاز می‌شود، افزود: در مرحله نخست شاهد اعزام 3 هزار زائر از این استان به عمره مفرده هستیم.

مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی ادامه داد: سال گذشته 6 هزار و 700 زائر از خراسان‌جنوبی به عمره مفرده اعزام شدند که تمامی کاروان‌ها بدون هیچ مشکلی اعمال عمره را انجام دادند.

نوفرستی تصریح کرد: برنامه آموزشی زائران پیش از اعزام با حساسیت ویژه از سوی این مجموعه دنبال می‌شود.

وی به برنامه استان در اعزام زائران به عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 9 هزار و 500 نفر از این استان به عتبات عالیات اعزام شده‌اند.

انتهای پیام/69004/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول