اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

‌محصولات کشاورزی کرمان از داخل استان صادر شود

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان گفت: ‌محصولات کشاورزی تولید شده در این استان باید از داخل استان صادر شود و این می‌تواند در اهدافی که در استان داریم موثر باشد.

‌محصولات کشاورزی کرمان از داخل استان صادر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار عصر امروز در جلسه ستاد توسعه صادرات استان کرمان اظهار داشت: یک بحث در صادرات رقابت است و یکی از مباحث استراتژیک رقابت هزینه تولید صادرات باید کاهش یابد.

وی افزود: در بحث سرمایه‌گذاری و فرآوری محصولات کشاورزی، محدودیتی وجود ندارد و انتظار می‌رود بخش خصوصی به این عرصه وارد شود و سود حاصل از دریافت تسهیلات بانکی منجر به سرمایه‌گذاری جدید در استان شود.

نجار ابراز داشت: سود حاصل از فروش محصولاتی مانند پسته در گذشته باغات پسته امروزی شده‌اند و ما یکی از جنگل‌های مصنوعی 250 هکتاری که همان باغات پسته است را داریم، اما امروز از سود محصولات سرمایه‌گذاری صورت نمی‌گیرد.

وی بیان داشت: معوقات موجود در استان کرمان بسیار سنگین است، برخی از شهرستان‌ها به دلیل مواردی از جمله خشکسالی‌ها اعلام می‌کنند که توان پرداخت بدهی خود را ندارند.

نجار گفت: نگاه ما به توسعه صادرات نگاهی ملی است، اما نباید به حدود مسئولیت ها توجه کمی داشته باشیم و به آنها توجه نکنیم و باید سرمایه‌گذاری شود، کار توسعه پیدا کند و نوع سازی سرمایه صورت گیرد.

نجار بیان کرد: دولت باید در زمینه توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز برای افزایش صادرات اقدام کند و تاکنون به این بخش پرداخته و صادرکنندگان نیز باید برای توسعه صادرات توجه لازم را داشته باشند.

استاندار کرمان عنوان کرد: ما از صادرکنندگان استان توقع داریم، ‌محصولات کشاورزی تولید شده خود را از داخل استان صادر کنند و این می‌تواند در اهداف استان موثر باشد،‌ صادراتی که در خارج استان صورت گیرد، قابل قبول ما نیست.

نجار تصریح کرد: آموزش در صادرات، توجه به افزایش کیفیت، بسته‌بندی مناسب و شناخت بازار را در توسعه صادرات بسیار مهم است و در بسیاری موارد در این زمینه کم‌توجهی می‌کنیم و انتظار می‌رود آموزش در صادرات را اتاق بازرگانی پیگیری کند.

وی افزود: کشاورزان در شهرستان رفسنجان 104 تن سم مصرف کرده‌اند و کارشناسان می‌گویند اگر به سمت دانش‌محوری حرکت کنیم، 15 تن بیشتر نیاز به سم در شهرستان رفسنجان نیست و شرکت‌های به عنوان گیاه پزشک بروند در مزارع نوع بیماری و آفت را تشخیص دهند و‌ نوع سم مورد نیاز را تهیه و خود آنها را سم‌پاشی کنند، بسیاری از سموم از طریق قاچاق وارد می‌شوند و معلوم نیست چه نوع سمی است و‌ برای چه آفتی به کار می‌رود. 

نجار از بانک توسعه صادرات خواست در فصول برداشت محصولات کشاورزی در استان کرمان،‌ توجه ویژه‌ای به این استان داشته باشد.

انتهای پیام/‌80018/ق30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول