اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شبستر انتقاد کرد

ایجاد خانه باغ‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی شبستر

خبرگزاری فارس: فرماندار شبستر از ایجاد خانه باغ‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان انتقاد کرد.

ایجاد خانه باغ‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی شبستر

به گزارش خبرگزاری فارس از شبستر، جمشید عقلمند ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان شبستر کمبود آب کشاورزی را از مهمترین موانع توسعه کشاورزی عنوان و اظهار کرد: کمبود آب از عوامل محدودکننده توسعه کشاورزی است و خشکی دوسوم دریاچه ارومیه و افت آب‌های زیرزمینی این عامل را تشدید کرده است.

تسریع در انتقال آب ارس به تسوج و صوفیان

وی با اشاره به اینکه اگر مشکل آب کشاورزی در اراضی شهرستان شبستر از طریق انتقال و پمپاژ آب رودخانه ارس از دو نقطه شهرستان یعنی صوفیان و تسوج حل و تسریع شود شاهد اشتغال مولد در بخش کشاورزی بوده و این امر در رشد توسعه اقتصادی منطقه تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس کارگروه توسعه بخش کشاورزی در بخشی از سخنان خود رعایت الگوی کشت را موثرترین راه ارتقاء کیفی محصولات کشاورزی و پیشگیری از مشکلات مزبور عنوان و خاطرنشان کرد: با استفاده از روش‌های نوین آبیاری از جمله قطره‌ای و تحت فشار از طرفی موجب مصرف بهینه آب موجود شده و از طرفی در ارتقاء تولید محصولات کشاورزی موثر خواهد افتاد.

وی اضافه کرد: دراین راستا در سال‌جاری 300 استخر برای مصارف بهینه آب ایجاد شد و تاکنون از 355 طرح رسیده به کارگروه، 249  طرح مصوب به ارزش 24 میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده است.

عقلمند از ارجاع 27 طرح کشاورزی به کارگروه استانی خبر داد و گفت: برای این طرح‌ها 150 میلیارد ریال مصوب و به بانک‌های عامل برای پرداخت معرفی شده است.

ادارات بدون استعلام به باغ‌های ویلایی ارائه خدمات نکنند

فرماندار شهرستان شبستر از اجرای طرح‌های نوین آبیاری در 500 هکتار از اراضی این منطقه خبر داد و افزود: کشاورزی زیربنای اقتصاد و توسعه منطقه است و اگر آسیبی به آن برسد جبران آن در آینده ناممکن خواهد کرد.

وی با انتقاد شدید از احداث و ایجاد خانه باغ‌های ویلایی در باغات و اراضی کشاورزی به ویژه در بخش صوفیان تصریح کرد: دستگاه‌های خدمات رسان از جمله ادارات آب، گاز و برق بدون استعلام موضوع از جهاد کشاورزی و فرمانداری مبادرت به ارائه خدمات نکنند.

انتهای پیام/60005/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول