اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

پرداخت نیم درصد شهرداری‌ها تجهیز کتابخانه‌ها را سرعت می‌بخشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: پرداخت به موقع نیم درصد توسط شهرداری‌ها تجهیز کتابخانه‌های عمومی را سرعت می‌بخشد.

پرداخت نیم درصد شهرداری‌ها تجهیز کتابخانه‌ها را سرعت می‌بخشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمند امین عصر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سرعین اظهار داشت: این پرداختی‌ها سبب می‌شود تا ما در تکمیل و تجهیز کتابخانه‌های عمومی با فراغ بال بیشتر در سنگر خدمت‌رسانی حاضر باشیم و بتوانیم هم در تکمیل پروژه‌ها و هم تجهیز آنها شایسته و مطلوب عمل کنیم.

وی با اشاره به اهمیت کتاب در توسعه فرهنگی، کتابخانه‌های عمومی را در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی دارای نقش محوری و اساسی دانست و اظهار امیدواری کرد که شهرداری سرعین در پرداخت نیم درصد پیشقدم بوده و در ساخت و تجهیز کتابخانه‌های عمومی در سرعین مشارکت جدی داشته باشد.

فرهمند امین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح ایستگاه مطالعه در استان ادامه داد: همزمان با برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی در سطح کشور پنج ایستگاه مطالعه در نقاط پرتردد اردبیل نصب و راه‌اندازی شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در ادامه این حرکت نیز تلاش می‌کنیم تا در سرعین ایستگاه‌های مطالعه را تا زمان حضور مسافران دایر کنیم تا گردشگران و مسافران بتوانند از فضای ایجاد شده بهتر استفاده کنند.

وی، این طرح را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های نهاد در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در بین مردم اعلام و تصریح کرد: در هر ایستگاه مطالعه، کتاب‌های دسته‌بندی شده برای سنین مختلف در دسترس مردم قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از استخدام 30 نفر برای کتابخانه‌های عمومی استان توسط نهاد خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم جوانان با استعداد و تحصیل کرده استان بتوانند از این فرصت استفاده کرده و به جمع کارکنان این اداره‌کل بپیوندند.

فرهمند امین با اشاره به اهمیت پرداخت به موقع نیم درصد شهرداری‌ها، این مهم را در تجهیز مناسب کتابخانه‌ها بسیار با اهمیت دانست و خواستار اهتمام شهرداری سرعین نسبت به این موضوع شد.

در ادامه این جلسه، سرپرست فرمانداری سرعین نیز در سخنانی با قدردانی از حضور مردم در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن، حمایت مردم از انقلاب را مهم‌ترین پشتوانه نظام دانست.

علی واحد با بیان اینکه اهدای کتاب به عنوان یک حسنه باید در میان شهروندان ترویج شود، بیان داشت: هر فرد با اهدای کتاب در واقع علم را به همنوع خود اهدا می‌کند که این خود از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

وی به اهمیت کتاب در توسعه فرهنگ غنی و بارور کشورمان اشاره کرد و یادآور شد: هر چقدر در این حوزه سرمایه‌گذاری شود، قطعاً به نفع جامعه و شهروندان خواهد بود.

واحد همچنین با تأکید بر راه‌اندازی کتابخانه در هتل‌ها و آب‌درمانی‌های سرعین، خواستار اهتمام بیشتر بخش خصوصی نسبت به این موضوع شد.

انتهای پیام/62006/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول