اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بویراحمد عنوان کرد

خدمات‌دهی خوب کتابخانه‌ها در یاسوج/مکان‌های اداری بلااستفاده کتابخانه شود

خبرگزاری فارس: فرماندار بویراحمد از خدمات‌دهی خوب کتابخانه‌ها در شهر یاسوج خبر داد.

خدمات‌دهی خوب کتابخانه‌ها در یاسوج/مکان‌های اداری بلااستفاده کتابخانه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عصر امروز جلسه امور کتابخانه‌های شهرستان بویراحمد با حضور فرماندار این شهرستان، رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان بویراحمد، معاون شهردار و کارشناس انجمن‌های کتابخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

محمد الفونه اظهار داشت: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده که برخی مصوبات این نشست‌ها اجرایی نشده که به منظور اجرایی شدن برنامه‌ها، پیگیری‌های لازم در این خصوص باید اعمال و مصوبات اجرایی شود.

فرماندار بویراحمد خواستار نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در سطح جامعه شد و ادامه داد: مسئولان و متولیان دید خود را در راستای فرهنگ صحیح کتاب‌خوانی در سطح استان و شهرستان گسترش دهند و به صورت حقیقی این ضرورت فرهنگی را در جامعه نهادینه کنند.

وجود 16 باب کتابخانه عمومی در سطح شهرستان بویراحمد

وی خاطرنشان کرد: در جلسات گذشته مقرر شده، براساس قانون، نیم درصد از درآمدهای وصولی به کتاب و کتاب‌خوانی محول شود که در صورت عدم پرداخت دستگاه مربوطه، تصرف غیرقانونی محسوب می‌شود.

الفونه تعداد کتابخانه‌های عمومی در سطح شهرستان بویراحمد را 16 باب عنوان کرد و گفت: خدمات موجود در سطح کتابخانه‌های این شهرستان به نسبت خوب بوده و بنا به گزارشات واصله، حدود شش مورد از کتابخانه‌ها فاقد اینترنت بوده که متولیان امر موظف به رفع این مشکل هستند.

مسئول ارشد اجرایی در شهرستان بویراحمد استقبال مردم مارگون از کتابخانه عمومی موجود در این شهر را گسترده و بی‌نظیر دانست و افزود: ساخت کتابخانه‌ها باید به صورت جدی پیگیری شود، از این رو اقدامات لازم برای تکمیل ساخت کتابخانه لوداب ضروری و مهم است.

استفاده از ظرفیت فضاهای دولتی فاقد استفاده برای کتابخانه عمومی

الفونه عنوان کرد: به منظور نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی در سطح شهرها و روستاها مقرر شده در روستاهای پرجمعیت با همکاری دهیاری‌ها زمین لازم برای ساخت کتابخانه مشخص و ارائه شود تا هزینه آن  در بودجه عمرانی نیز لحاظ شود.

وی با اشاره به فضاهای دولتی فاقد استفاده در سطح روستاها ابراز داشت: با توجه به شرایط حساس کنونی و وضعیت فعلی اقتصادی کشور می‌توان از فضاهای دولتی فاقد کاربرد برای استفاده از کتابخانه‌های عمومی استفاده لازم را به وجود آورد.

راه‌اندازی کتابخانه عمومی نره‌گاه و سرآبتابه بویراحمد در افقی روشن

فرماندار بویراحمد رسالت کتابخانه‌های عمومی را نهادینه کردن فرهنگ عمومی کتاب‌خوانی عنوان کرد و گفت: مسئولان کتابخانه‌ها، تازه‌های روز را به کتابداران مدارس ارائه دهند تا این افراد آن‌ها را به جامعه هدف انتقال داده و استفاده لازم در این خصوص نیز صورت گیرد.

به گزارش فارس در این نشست مقرر شد تا پیش از تعطیلات نوروزی، رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان بویراحمد از ظرفیت فضاهای دولتی فاقد استفاده در روستاهای نره‌گاه و سرآبتاوه بویراحمد به منظور استفاده و راه‌اندازی کتابخانه عمومی اقدام شود؛ همچنین شهرداری به دلیل مشکلات موجود و عدم نقدینگی موظف به پرداخت چهار میلیون تومان به صورت علی‌الحساب تا قبل از نوروز 92 به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان شد.

انتهای پیام/82011/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول