اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان تاکید کرد

نصب تابلو برای کتابخانه‌های عمومی استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان بر ضرورت نصب تابلو برای کتابخانه‌های عمومی استان زنجان تاکید کرد.

نصب تابلو برای کتابخانه‌های عمومی استان زنجان

محمد ربیع احمدخانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: استان زنجان پس از استان تهران از نظر سرانه مطالعه دومین استان کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سرانه مطالعه در کشور 75 دقیقه و 34 ثانیه است، افزود: این میزان در استان زنجان 93 دقیقه و 23 ثانیه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از ارزیابی میزان سرانه مطالعه استان‌ها در طی فرآیند چهار ساله خبر داد و افزود: یکی از زمینه‌های ارزیابی استان‌ها داشتن تابلوی راهنمای کتابخانه است.

وی با بیان اینکه در استان زنجان برای برخی از کتابخانه‌ها تابلوی راهنما تعریف شده است، افزود: ضروری است اقدامات لازم برای نصب این تابلوها در سطح شهر زنجان انجام شود.

*تعیین تکلیف زمین‌های کتابخانه‌های عمومی زنجان

احمدخانی با اشاره به قرار گرفتن زمین‌هایی در اختیار اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تصریح کرد: باید نسبت به تعیین  تکلیف این زمین‌ها اقدام شود.

وی با بیان اینکه باید احداثات لازم در این زمین‌ها صورت گیرد، افزود: تعیین تکلیف این زمین‌ها ضروری است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح سفیر مهر، این طرح را از طرح‌های جدید نهاد کتابخانه‌های عمومی برشمرد و افزود:‌ باید طرح‌های جدید به نحو مطلوبی به مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی اجرای طرح‌های جدید کتابخوانی را موجب افزایش سرانه مطالعه استان برشمرد و گفت: سفیر کتاب با همکاری دستگاه‌های ذیربط به نحو مطلوبی در استان اجرا می‌شود.

*راه‌اندازی پیک مهر در 40 نقطه زنجان

احمدخانی از راه‌اندازی پیک مهر در 40 نقطه شهر زنجان خبر داد و افزود: ایستگاه مطالعه نیز در شش نقطه شهر زنجان به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی کتابخانه مجازی در زنجان تصریح کرد: با راه‌اندازی این کتابخانه اطلاعات مطلوبی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان بر لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی برای راه‌اندازی کتابخانه مجازی تاکید کرد و افزود: ناشران و مولفان می‌توانند در قالب این کتابخانه به فروش محصولات خود اقدام کنند.

انتهای پیام/73003/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول