اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه‌های عمومی قصرشیرین:

کتابخانه‌های قصرشیرین بیش از 4 هزار عضو فعال دارند

خبرگزاری فارس: رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان قصرشیرین گفت: کتابخانه‌های عمومی شهرستان قصرشیرین بیش از 4 هزار عضو فعال دارند که حدود 3 هزار نفر از آن‌ها هر سال به‌طور رایگان در کتابخانه‌های این شهرستان عضو می‌شوند.

کتابخانه‌های قصرشیرین بیش از 4 هزار عضو فعال دارند

بیژن راستین‌فر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قصرشیرین اظهار کرد: در شهرستان قصرشیرین دو باب کتابخانه شهری با عناوین دهخدا و علامه حلی و یک باب کتابخانه ثابت روستایی که تمامی روستاها را پوشش می‌دهد، وجود دارد.

راستین‌فر افزود: کتابخانه‌های قصرشیرین با بیش از 5 هزار جلد کتاب، بیش از 4 هزار عضو فعال دارد که دارای کارت عضویت هستند که حدود 3 هزار نفر از آن‌ها هر ساله به مناسبت‌های مختلف به‌صورت رایگان عضو کتابخانه‌ها می‌شوند.

وی با بیان اینکه قصرشیرین از لحاظ عضویت در کتابخانه‌ها با توجه به جمعیت، رتبه برتر استان کرمانشاه را داراست، تصریح کرد: با توجه به شاخص‌های همچون عضویت، امانت کتاب، تعداد کتاب و غیره کتابخانه دهخدا و علامه حلی یک درجه ارتقاء پیدا کرده‌اند.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان قصرشیرین ادامه داد: کتابخانه دهخدا در شهرستان قصرشیرین در سال 90 به‌عنوان کتابخانه برتر و نمونه فرهنگی کشور انتخاب شد.

راستین‌فر با بیان اینکه جلسه انجمن کتابخانه‌ها در شهرستان قصرشیرین از لحاظ برگزاری جلسات رتبه نخست استان کرمانشاه را دارا است، خاطرنشان کرد: طبق برنامه تا پایان سال 1404 باید حدود 30 درصد از مردم عضو کتابخانه‌ها باشند که تاکنون 20 درصد از مردم شهرستان قصرشیرین به عضویت کتابخانه‌ها درآمده‌اند.

راستین‌فر تنها مشکل کتابخانه‌های شهرستان قصرشیرین را نداشتن فضای کافی دانست و افزود: با حمایت فرماندار و تخصیص 3 هزار متر زمین برای ساخت کتابخانه استاندارد، این مشکل در آینده مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/2700/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول