اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال صورت گرفت

تجهیز 9 کتابخانه کاشان به فناوری

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی کاشان از تجهیز 9 کتابخانه این شهرستان به برنامه کشوری پیام مشرق(iplf.ir) در حوزه فناوری طی سال جاری خبر داد.

تجهیز 9 کتابخانه کاشان به فناوری

احسان محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان، تمدید و رزرو کتاب در همه کشور و امکان جستجو در منابع تمامی کتابخانه‌های عمومی کشور متصل به این نرم‌افزار از جمله خدمات استفاده از این برنامه تحت وب ذکر کرد.

وی با اشاره به اتصال دو کتابخانه دیگر کاشان به برنامه کتابخانه‌ای تحت وب پیام مشرق(iplf.ir) تا پایان سال جاری خاطر نشان کرد: اعضای کتابخانه‌ها که دارای همراه کارت هستند با استفاده از این برنامه در هر کجای کشور می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند.

به گفته وی، نصب نرم‌افزار نمایه نشریات با امکان دسترسی به بانک نشریات و مقالات جاری کشور و به روز رسانی آن در 8 کتابخانه عمومی، اتصال کتابخانه‌های ملامحسن فیض کاشانی، سیدابوالرضا راوندی، انجمن آثار ملی، علی بن امام محمد باقر(ع)، 22 بهمن، امام جعفر صادق(ع) طاهرآباد، امیرکبیر، قمصر، نیاسر، برزک و جوشقان و کامو به اینترنت پرسرعت از دیگر اقدامات انجام شده برای کتابخانه‌های کاشان در حوزه فناوری از ابتدای سال جاری تاکنون است.

سرپرست اداره کتابخانه های عمومی کاشان در ادامه از برگزاری دو مسابقه نقاشی(ویژه گروه سنی کودک و نوجوان) و گویا(ویژه نابینایان و کم‌بینایان) در ماه جاری همزمان با سراسر کشور در این شهرستان خبر داد.

محمدی تصریح کرد: علاقمندان به شرکت در مسابقه گویا می‌توانند از امروز تا 30 بهمن‌ ماه به سایت www.booki.ir مراجعه کنند و با مطالعه فایل pdf کتاب به سئوالات مکتوب چهار گزینه‌ای آن پاسخ دهند.

وی یادآور شد: چهار کتاب با عناوین داستان یک انسان واقعی از بلازویچ، یک عاشقانه آرام از نادر ابراهیمی، شیوه‌های مطالعه مطلوب برای دانش‌آموزان و دانشجویان از حسام‌الدین دولت مرادی و خواص میوه‌جات و سبزیجات از مهدی رضوی از منابع موضوعی این مسابقه است.

وی با اشاره به فراخوان مسابقه نقاشی این اداره همزمان با سراسر کشور ویژه 3 گروه سنی کودک و نوجوان یادآور شد: این مسابقه در گروه‌های سنی دو تا 6 سال، 7 تا 11 سال و 12 تا 14 سال طی ماه جاری در محل کتابخانه‌های عمومی کاشان برگزار می‌شود.

محمدی موضوعات این مسابقه را شامل «همه جا میشه کتاب خواند»، «با کتاب به آرامش می‌رسیم»، «کتاب و تربیت انسان‌های خوب» و «خانواده کتاب‌دوست»، برشمرد.

به گفته وی کودکان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند با مراجعه به کتابخانه‌های شهرستان فرم ویژه نقاشی را دریافت کرده و با تصویرسازی از موضوعات نامبرده نقاشی خود را به کتابخانه محل مراجعه تحویل دهند.

وی، گواش، آبرنگ، مداد رنگی، پاستل، و مداد شمعی را از جمله موارد قابل استفاده برای رنگ‌آمیزی در این مسابقه دانست و عنوان کرد: کودکان می‌توانند با مراجعه به کتابخانه‌های دارای بخش ویژه کودک و نوجوان در این شهرستان و دریافت برگه ویژه مسابقه، نقاشی خود را در همان محل ترسیم کنند و به کتابخانه تحویل دهند.

وی در پایان اضافه کرد: از هر 100 نقاشی دریافتی، 10 مورد انتخاب و به اداره‌ کل کتابخانه‌های استان اصفهان ارسال می‌شود و در استان نیز یک دهم از آثار ارسالی انتخاب و برای رقابت در سطح ملی آن به تهران فرستاده می‌شود تا نقاشی‌های برتر انتخاب و معرفی شوند.

انتهای پیام/2406/ذ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول