اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل خبر داد

راه‌اندازی دفتر کانون ادبی در کتابخانه عمومی اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل از دایر شدن دفتر کانون ادبی کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در کتابخانه مرکزی خبر داد.

راه‌اندازی دفتر کانون ادبی در کتابخانه عمومی اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که صبح امروز با حضور اهالی ادب و شعر در اردبیل برگزار شد، صادق فرهمند امین از تداوم جلسات مشترک کانون‌های ادبی کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و تشکیل این جلسات را به تحول در حوزه فرهنگ و هنر و ادب استان مفید به فایده دانست.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تشکیل کانون‌های ادبی کتابخانه‌های عمومی را قدمی در راستای کمک به فعالان حوزه فرهنگ و ادب استان برای آشنایی نزدیک با یکدیگر و غنی‌تر شدن شعر فعالان این عرصه بیان داشت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل خاطرنشان کرد: اصولاً انتظار از جامعه فرهیخته این است که زندگی، مشکلات و آرزوهای مردم در شعر آنها جریان داشته و به نوعی منعکس کننده واقعیت‌ها باشد.

فرهمند امین گفت: در همین زمینه به نظر می‌رسد تقویت حوزه فرهنگ و هنر و ادب یکی از راهکارهای برون رفت از مشکلاتی است که امروز جامعه ما در حوزه‌های مختلف گرفتار آن شدند که با این ابزار می‌توان با شیوه‌های مناسب از این مشکلات عبور کرد.

این مسئول با قدردانی از فعالیت‌های فرهنگی شرکت شیران نگار در اردبیل یادآور شد: مدیرعامل این شرکت در سال‌های اخیر نشان داده که به توسعه فرهنگی استان و ارتقای جایگاه فرهیختگان بسیار علاقمند هستند و در این خصوص از هیچ کوششی دریغ نکرده به طوری که حضور در جلسات کانون ادبی و کوشش در حوزه نشر و چاپ آثار فرهنگی و ادبی مبین این امر مهم است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل با اعلام اینکه به زودی دفتر دایمی در کتابخانه مرکزی اردبیل برای کانون‌های ادبی کتابخانه‌های عمومی استان دایر می‌شود، از برگزاری دوره‌های آموزشی برای شعرای عضو کانون خبر داد.

فرهمند امین در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات مثبت انجام شده در سال‌های اخیر در حوزه چاپ و نشر و تولید کتاب‌هایی با محتوای غنی اشاره کرد و افزود: آنچه که در این باب مهم و اساسی به نظر می‌رسد توسعه همه جانبه فرهنگ کتاب و کتابخوانی با دایر شدن ایستگاه‌های مطالعه است که در اردبیل به تدریج در حال رونق گرفتن است.

اشتغالزایی 60 نفر در شرکت شیران نگار اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه مدیرعامل شرکت شیران نگار اردبیل نیز در سخنانی از حضور شعرا و فعالان ادبی شهرستان‌های اردبیل، نیر،‌ نمین و سرعین در مجموعه فرهنگی شیران نگار قدردانی کرد و میزبانی این جمع ادبی را برای خود افتخاری بزرگ دانست.

هاشم اروج‌زاده اظهار داشت:‌ بنده در طول این سال‌ها به این نتیجه رسیدم که خوشبختی در وجود خود انسان‌هاست و هر فرد باید با خودشناسی، امیدواری و مثبت‌اندیشی به خوشبختی که در نهاد وی به ودیعه گذاشته شده است به آن درجه‌ای از ارتقا برسد.

وی گفت: اهالی فرهنگ و ادب از هر لحاظ به خوشبختی واقعی نزدیک‌ترند، چرا که روح بزرگ آنها با دردها و علایق مردم سر و کار دارد و به جهت همین انس و الفت با جامعه نیز از اعتماد به نفس بالایی برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت شیران نگار اردبیل با اشاره به فعالیت‌های شرکت شیران نگار، این مجموعه را بزرگترین زنجیره چاپی در سطح شمال و شمال غرب کشور اعلام کرد.

اروج‌زاده تصریح کرد:‌ در حال حاضر این شرکت به یمن همت کارکنان خود و حمایت دلسوزانه مسئولان استان توانسته است برای 60 نفر از جوانان استان اشتغالزایی مستقیم ایجاد کند.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه برخی از امکانات چاپی این شرکت و امکان چاپ کتب تالیفی با بهترین کیفیت از چاپ و تکثیر آثار شعرای عضو کانون‌های ادبی کتابخانه‌های عمومی استان در قالب کتابی منحصر به فرد خبر داد.

انتهای پیام/62003/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول