اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی

دانش‌آموزان آبادانی از کتابخانه‌های عمومی بازدید می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی آموزش و پرورش آبادان گفت: به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی دانش‌آموزان این شهرستان از کتابخانه‌های عمومی بازدید می‌کنند.

دانش‌آموزان آبادانی از کتابخانه‌های عمومی بازدید می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، غلامحسین خلیلی‌نیا پیش‌ازظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی آبادان که با حضور اعضای این انجمن در محل فرمانداری آبادان برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: با توجه به اینکه افزایش تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی آبادان یکی از مصوبات جلسه قبل بود تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص انجام شد.

وی افزود: بر این اساس مقرر بود به منظور آشنایی هرچه بیشتر و بهتر دانش‌آموزان با فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی یک روز از هفته به بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه‌های عمومی شهرستان اختصاص یابد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش آبادان ادامه داد: متاسفانه اخیراً بخشنامه‌ای به ما ابلاغ شد که براساس آن برگزاری اردوهای درون‌شهری و استانی دانش‌آموزان ممنوع اعلام شد.

خلیلی‌نیا تصریح کرد: البته با پیگیری‌های انجام شده این بخشنامه اصلاح و مقرر شد تا اردوهای دانش‌آموزی در سطح شهرستان برگزار شود که در صورت ابلاغ بخشنامه آن اردوهای علمی دانش‌آموزان برای بازدید از کتابخانه‌ها و عضویت در آنها از اسفندماه آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: البته در زمینه کتاب باید پیش از هر چیز فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را در بین دانش‌آموزان تقویت کنیم.

معاون پرورشی آموزش و پرورش آبادان خاطرنشان‌ کرد: صرف عضویت در کتابخانه‌ها نمی‌تواند برای ایجاد این فرهنگ کافی باشد و دانش‌آموزان باید در فضای کتاب و کتابخانه قرار گیرند تا این رویه برای آنها نهادینه شود.

خلیلی‌نیا ابراز امیدواری کرد با اجرای برنامه فرهنگی و علمی و بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه‌ها شاهد افزایش تعداد اعضای کتاب‌خوان و همچنین توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در بین دانش‌آموزان باشیم.

انتهای پیام/72008/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول